B

Bibi

Hej!
Jag håller på att räkna foderstat och har stött på ett problem. Hur jag än gör så blir det för lite selen. Mitt foderstatsprogram säger: lägg till ett mineralfoder!
Men om jag gör det så blir det på tok för mycket c,p och mg istället. Jag skulle vilja ha tag i ett tillskottsfoder med bara selen. Är det någon som vet om det finns och ev återförsäljare??
 
Sv: Selen

Bibi skrev:
Hej!
Jag håller på att räkna foderstat och har stött på ett problem. Hur jag än gör så blir det för lite selen. Mitt foderstatsprogram säger: lägg till ett mineralfoder!
Men om jag gör det så blir det på tok för mycket c,p och mg istället. Jag skulle vilja ha tag i ett tillskottsfoder med bara selen. Är det någon som vet om det finns och ev återförsäljare??

Prova gärna att lägga trådar gällande foder under forumet som heter just foder. :idea:

Mvh
IngelaH, moderator (men inte för buke-hjälp)
 
Sv: Selen

Jag skulle vilja ha tag i ett tillskottsfoder med bara selen. Är det någon som vet om det finns och ev återförsäljare??

Vad jag vet så finns det inte något tillskottsfoder med enbart selen i, utan då innehåller det selen & e-vitamin. Men det finns bla. Tokosel, receptbelagt & Basic-e som finns på bla. Granngården.
 
Sv: Selen

Receptbelagda Selevitan och Tokosel kan du be din veterniär skriva ut åt dig. Jag ger Basics e-vitamin med selen, det täcker upp behoven bra och det räcker länge.
 
Sv: Selen

Oj!!!!
Sorry, IngelaH.. Jag är ny här och trodde faktiskt att jag lade tråden under foder.. :crazy:
Tack ni andra för tipsen, jag ska ta och prova Granngårdens kombinerade selen+e-vitamin. :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 448
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 163
Senast: Karoliten
·
L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: Pilot
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp