• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jojjogalopp
  • Startdatum Startdatum
J

jojjogalopp

Går det köra en sulky eller speddcart på en bröst sele som träning.
jag har en bröstsele och jag kom bara på tanken om man kunde det,
Dum fråga karnse men provar i alla fall fråga:confused:

Sv: sele

bröstsele? nu kanske det är jag som inte vet vad det är bara.. men menar du en vanlig sele med brösta? eller en loksele? eller vad menar du?

Jag skulle inte prova även om det säkert skulle gå om man var lite händig.

Men bröstselarna jag träffat på har inte varit tillräckligt stadiga.

Jag tror inte att det är en bra ide. Dels så är inte bröstselen så stadig och dels så hamnar ju fästpunkten mkt längre ner än på en travsele.

En bagagnad travsele (remsele) hittar du för under tusenlappen, så satsa hellre på en sån!

ja jag bara undrade om den här tanken om det bara gick,men ni har ju faktiskt rätt att den e inte lika stadig;)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 231
Senast: GoLightly
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 840
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar