Sele till liten hund

Líf

Trådstartare
Jag undrar om någon kan rekommendera en bra sele till en liten nätt hund på 3 kg. Hittar bara små selar som är breda, klunsiga och mer som västar än selar.

Vad har ni småhundsägare för selar på vovvarna?

Beror mycket på hundens kroppsform. Det är ju väldigt olika vad som passar beroende på om man har en italiensk vinthund eller en malteser till exempel.
Tycker båda puppias modeller ser ut att sitta bra på vavvor och andra småhundar av den typen jag sett bilder på.
Om varenda sele du kan hitta i butik blir för stor/klumpig kanske det går att kolla på kattselar istället?

Jag såg att Dogmania lagt upp bilder på två chihuahuor i Zero DC-selar på sin instagram idag, så de selarna kanske fungerar? :)

Det är en liten nätt toypudel, smal över bogarna men ganska djup i bålen. Kattsele var ett bra förslag!

Puppia-selen är bäst tycker jag till små hundar :) Finns andra märken i liknande modell :) Dock gillar jag materialet bättre i Puppia, än i t ex Rukka.

Här en länkbild på nätet
oft3_medium.jpg

Jag undrar om någon kan rekommendera en bra sele till en liten nätt hund på 3 kg. Hittar bara små selar som är breda, klunsiga och mer som västar än selar.

Vad har ni småhundsägare för selar på vovvarna?

Jag har sett flera pudlar med Hurttas y-sele. Varken bred eller klumpig.

Mina använder mest Treponti och Hurtta
13522690_10157100634535181_650399489213731624_o.jpg

10256820_10154006066185181_5349742011679448507_n.jpg

Han är sjukt svår att hitta grejer till för han är så nätt (Papillon, Chinese Crested, Toy Pudel) hittills har Treponti fungerat bäst

Puppia-selen är bäst tycker jag till små hundar :) Finns andra märken i liknande modell :) Dock gillar jag materialet bättre i Puppia, än i t ex Rukka.

Här en länkbild på nätet
oft3_medium.jpg
Det är sådana selar jag försöker undvika :p. Tycker att de blir stela, stora och klumpiga på vovven.

Hm - det finns inget som är stelt i en puppiasele :D Mjukare finns nog inte. Dock täcker dom ju en del.
Har aldrig klämt på just den modellen, bara på liknande som hängt i affärerna. Är den stor runt halsen tro?

Får nog klicka hem ett par olika selar och prova. Många nätbutiker har ju fri retur. :up:

Har aldrig klämt på just den modellen, bara på liknande som hängt i affärerna. Är den stor runt halsen tro?

Får nog klicka hem ett par olika selar och prova. Många nätbutiker har ju fri retur. :up:
Puppiaselen är inte så stor i halsen, men det finns en modell som går att öppna upp där - ändra storlek lite.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 561
Senast: fixi
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 876
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat