Sele - Pfiff Vario?

Beppo

Trådstartare
Nu har jag beställt en ny sele till min shettis. Valet föll på nya selen från Pfiff - Pfiff Vario. Jag hoppas verkligen att den kommer passa.

Någon som har erfarenhet av den selen? bilder där selen sitter på hästen?

Sv: Sele - Pfiff Vario?

Köpte en till mina ponnytjejer dock i storlek ponny(grov shettis & liten b-ponny)jag tyckte det var lite meckigt med däckeln som blev lite för stor snabbkopplingarna hamnade för långt ner för vagnen,remmarna till bukgjorden blev lite långa men det har säkert att göra med att det var ponnysize.Resten av delarna är jag kanonnöjd :bump:med

oh vad spännande! Jag har beställt en i stl minishettis till min shettisdam som är 94 cm hög efter att ha fått mått på selen. Hoppas den ska passa, får skicka tillbaka den om det skulle vara bedrövligt!

har du någon bild på selen när den sitter på häst?

Jag hjälpte en ridskola att köpa nya seler blev det 3 vaio selar :idea:.

Ridskolan har bara sagt posetiva saker om dem, utom de skall vara lite svåra att få mjuka i lädert, men nu efter några insmöjningar är de perfekta:d. Får väl bege mig till dem och ta ett par foto.

Jag beställde 1 mini, 1 shetland och 1 ponny :). Ponny modelen var ganska stor den passar till och med deras smäckra maxade C-ponny.

Mvh
Emma

oh... låter lovande!

Jag fick höra att de var stora i storlekarna och jag är osäker på om den kommer att passa.
skulle bli väldigt glad om du ville fota så jag får se selen på häst! :-)

har använt dem och de är bra, men jag gillar INTe de dära tilbury tugs snabbkopplingarna, de är livsfarliga i fel händer och på fel rockard. I övrigt en rejäl o fin sele.

har fått hem selen nu och provat den... gillade den inte så den åker tillbaka!

Jag tyckte att den var knepig att anpassa... tror iof att en större stl skulle sitta bättre men då skulle nog bröstan bli för stor, likaså bakselen. gillade heller inte att det var tillburytugs på den. var heller tine så imponerad över läderkvaliten men som sagt, man får vad man betalr för. nu har jag beställt hem selen från silco med empathy brösta, dyrare men ajg hoppas att den kommer sitta bättre på min shettis.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
680
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
978
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka