S
SSBLPD
Draglinor på en travsele, går det? Fäster man det i bröstan? baksele? Funkar det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
snigelfarmor skrev:Travdäckeln är nästan likadan som en giggdäckel, så om man inte surrar blir det toppen! Titta gärna på mitt hopkok, MEN jag håller med trygg att det bästa är att köpa en komplett sele från början, för att mixtra kräver lite sel-erfarenhet och vi som mixtrar kanske inte har det från början Jag gick en omväg kan man säga. Ångrar travseleriet nu.
Hopkok:
De kompletta hobbyselarna är riktigt billiga nu, så för att slippa köpa bredbrösta, tillverka egna draglinor, få en inställbar brösta, gör man nog enklast i att köpa riktiga körgrejer med en gång.
snigelfarmor skrev:Vi bygger och kör våra hästar väldigt olika. Vi vill ha mjuka rörliga hästar, travet satsar på det raka snabba upploppet och en så lätt utrustning som möjligt. Av säkerhetsskäl sitter allting fast hårt.
Ska du dra en lätt vagn, speedcart eller sulky tycker jag du kan ha kvar travselen i original, men, ska du dra rockard, kanske ha två personer med dig så säger iallafall mitt sunda förnuft, erfarenhet och hjärta att du ska ha draglinor, svängel och baksele. Det är inte rätt att begära att hästen ska dra dig, i en backe kanske, med maggjorden som det blir med en hårt surrad skakel och bröstan fastgjord i skakeln.
Det är väldigt lätt att tillverka svängel, draglinor och sen köpa en lös bred brösta, alternativt sätta fast ex sympatex som är ganska styvt till din smala tävlingsbrösta. Det bästa är att ta hjälp av någon som använder draglinor.
Var bor du?