L

lowe

Någon som ska dit?? Segersjö fälttävlan? Jag ska absolut dit, fota så mycket ja kan=) Några kända ryttare som ni vet ska dit?;)

Sv: Segersjö

Jag tror inte att det blir så många utländska iallafall, blir nog mest svenskar och Piia och en del Danskar.

Jag ska nog dit. Sitta å glo en hel dag med paus för shopping!
:angel:

Det är i juni tror ja. Men ja läste att Segersjö i år är stort, bara em och vm som är större:crazy:

Nä OS är nog större oxå:idea:

Segersjö har ett Världscupskval i år.

Jag har i alla fall tänkt åka dit och kika. :)
Bor ju inom rimligt avstånd därifrån också, har varit där 3 somrar i rad nu och kikat. Ibland en dag och ibland flera.

cactuspower skrev:
Haha, bilden på din avatar är ju den som jag har fotat ;)

Jo jag vet det, tänk va bra att du fanns där just då, den bilden är så häftig:love:

Mmmh de ska bli kul, någon som vet nån artist som kommer dit?

Jaha det blir stort iallafall ?
Jag hörde nyligen att de drog in på mycket iår , att det inte alls blir lika stort som de tidigare åren , Pga hans hjärnskakning under året..?!

:confused:

Pernilla Wahlgren kommer bla.. vad nu det gör för nytta..

Först tänkte jag åka dit, men sen blev det aktuellt med jobb.
Idag fick jag reda på att det inte blev något jobb på lördag så då tänkte jag åka dit.
Men nu tror jag inte att jag gör det, inte åker jag 20 mil för att se 31 ekipage hoppa lite terräng, man får ju då inte möjligheten att se "alla" hinder hoppas.
Enligt startlistorna som länkas från segersjö´s hemsida så är det 22starter i CIC** och 9 starter i CCI**, inte mycket alls.

Dom har haft det tufft på Segersjö i år, Robert (ägaren och tävlingsledaren) fick en hjärnskakning i vintras och den sitter "i" ännu (gjorde det när jag träffade dom för en månad sedan), så han kan/kunde inte jobba fullt.

Synd med så få starter på en jättefin bana. Skulle vilja se vad som har byggts om/ändrats sen sist jag var där.
Men inte åker jag 20 mil och betalar massa i inträde för att se förhoppningsvis 31 ekipage ge sig på banan.

ja tyvärr går ju Ypäjä samtidigt med en CCI** med NM, är ju en del young riders som rider den istf segersjö

hade tänkt åka men nu när det inte blir nåt wc kval så får småhästarna komma ut lite istället....:)

PrinceFair skrev:
ja tyvärr går ju Ypäjä samtidigt med en CCI** med NM, är ju en del young riders som rider den istf segersjö

Men den "krocken" mellan Ypäjä och Segersjö samtalades det om på arrangörsmötet i Borås i höstas och finska förbundet hade inget direkt att invända då det med ett WC-kval på Segersjö var två "olika typer" av ryttare som skulle rida på dom olika ställena.
Nu kanske Ypäjä har fått lite fler starter då Segersjö var "sent ute" med Propp och info om tävlingen.

Lycka till i Ypäja, du PrinceFair, och alla andra som ska dit och även ni som ska rida Segersjö.

Jag ska dit och titta :) det är så himla fint där! var där förra året och det var massor av ryttare som ramlade av vid vattnet! :p

Jag ska dit på lördagen och kika på fälttävlansprovet:) :) :) :) :) Ska bli så roligt! Tänk den som ändå fick rida...!:d

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Medaljerna vid Folksam SM i fälttävlan för seniorer individuellt och i lag ska fördelas vid Segersjö Fälttävlan på herrgården utanför...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I förra veckan blev det klart att Segersjö får arrangera EM i fälttävlan för young rider och juniorer 2026.
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
109
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka