Segersjö 27-30/8

Sv: Segersjö 27-30/8

Swerock hindret, trädklykan på Segersjö.

DSC03208.jpg

DSC03215.jpg

du jag har några marklinjer som behöver målas vita.:devil::devil:. nä då :D hälsa pojkvännen och ni ska ha tack för all hjälp dagarna innan:bow::bow:. ha det bra så kanske vi ses nästa år.

Nu får du måla dina marklinjer själv :devil::devil: jag strejkar tills nästa år :devil:. Jadå jag hälsar :) ses nästa år

Ja vi kanske skall införa dressyrkval :devil:

En tanke jag oxå haft men då har vi väl inte kvar några ekipage som vill satsa på fälttävlan? Jag är inte ute efter att se några dressyrhästar i fälttävlan men när ryttarna inte ger hästarna en chans att utföra vissa rörelser i det "enkla" dressyrprogrammet som reds i *** så vill jag bara gråta...Vi pratar ju inte om ryttare som gör sina första dressyruppvisningar!
Men all energi kanske har gått att fixa hoppkval:angel:

En tanke jag oxå haft men då har vi väl inte kvar några ekipage som vill satsa på fälttävlan? Jag är inte ute efter att se några dressyrhästar i fälttävlan men när ryttarna inte ger hästarna en chans att utföra vissa rörelser i det "enkla" dressyrprogrammet som reds i *** så vill jag bara gråta...Vi pratar ju inte om ryttare som gör sina första dressyruppvisningar!
Men all energi kanske har gått att fixa hoppkval:angel:

:rofl::rofl::rofl: Exakt så är det!:devil:

Jag håller med dig men vill nog ändå poängtera att programmet i 3* är som ungefär MsvB:3 och med tanke på hur det ser ut på riktiga dressyrtävlingar på samma nivå tycker jag nog inte det är riktigt rättvist och då rider dom BARA dressyr, dom hoppar inte 130 och rider svåra terrängbanor och många har ändå problem med bytena, skolorna och samlingen.

Även om jag oxå skulle vilja se en kvalitetshöjning så är det upp till var och en och åker man utomlands och tävlar så kommer man snart underfund om att de lönar sig inte att ligga på över 40 straff och är man ändå beredd att kasta ut dom pengarna för att ligga låååååååååååååångt ner i resultatlistan so be it....
Alla är inte stjärnor i dressyr men att rida bra vägar och städat för övrigt kan man ju faktiskt träna på :)

Alla är inte stjärnor

Vet iallafall hur en av ryttarna resonerade. Hans häst och han (tillsammans iallafall) är ingen stjärnor i dressyren, däremot har ryttaren visat att han kan på andra hästar. Han såg en chans att få starta 3* och få den rutinen. (Ungefär som dottern resonerat ang sina 2 starter )
Inte alla förunnat att kunna starta. Nu funkade tydligen inte hoppningen alls och det förvånade då de brukar vara stabila även i vanlig hoppning.
Sen anar jag att något ekipage bara var lycklig över att ha startat 3* efter kommentarer på FB. :angel:

Resultatet visar (som vanligt) att det händer saker i 3*, väntade och icke väntade.

Dressyr kan jag starta när som och hoppning likaså men att få möjlighet att rida 3* terräng är inte lika lätt. Växer inte på träd :laugh:

Jag ser inte heller ngt självklart samband mellan dålig dressyr och säkerhet. Vi har ju en landslagsryttare som inte är en dressyrstjärna.

Av någon märklig anledning så upprör det här med "dålig dressyr" väldigt många... Även mig ibland kan jag ju erkänna :o

Nu tänker jag inte på dig Bodil men det verkar nästan vara mer accepterat när man "hör snacket" att vara bra i dressyren och skitkass i terrängen (läs många stopp eller typ komma runt varannan gång) än skitbra i terrängen och kass i dressyren , hur kommer det sig :confused:

men hänger inte det ihop med att när det är höga straff i debutant beror det på "oskolad" häst och ryttare. En skolad ryttare får ju sällan höga straff i debutan täven om det är "dåligt", :angel:

En del tror ju ärligt att ryttaren med sämst dressyr rider dåligt. Roligt när han nu rider med så bra straff på sin ena unghäst.

Alla hästar är inte de bästa dressyrhästarna... sen är det ju def inte alltid så här. Ryttaren rider kanske just den hästen fel? Eller så kan inte ryttaren bättre..

Förresten bilderna på ohwall.se är härliga. Snacka om att Victoria fick bada.. :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I förra veckan blev det klart att Segersjö får arrangera EM i fälttävlan för young rider och juniorer 2026.
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 687
Senast: lilstar
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Lars L
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lena Bredberg, landslagsledare ponnyfälttävlan, har nominerat fem svenska ekipage till ponny-EM i fälttävlan i Le Mans, Frankrike, 27-30...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka