Segersjö 27-30/8

Sv: Segersjö 27-30/8

KL
Jag var där och tittade. Banan såg fin ut, verkade hålla jättebra trots allt regn i sommar. Men var det inte väl djupt med vatten i de två sista vattenhindren, de som var i parken? tyckte oxå att det var tunnsått med tält att handla i och köerna till maten var ju hur långa som helst!

Den där trädklykan som ryttarna kunde välja att hoppa genom var rätt läskigt stor..

Ja det är jättedåligt shoppingutbud tyvärr, tror de skulle dra mer hästfolk om de hade mer sånt. Jag hade tur som fick äta i funktionärstältet, ingen kö alls :D

Verkade vara lite djupt i det vattnet som var precis innan grenklykan, där norskan gick omkull...

Jag stod på den senare delen av banan och Viktoria dök aldrig upp där med sin andra häst. Så endera bröt hon i början av banan eller trillade av eller något, vet faktiskt inte. Första hästen hon red då red hon iaf förbi mig så såpass långt såg det bra ut.

Den andra försöker jag minnas, kan kanske ha varit en av dem som stoppade ut sig på hinder, men jag är absolut inte säker så det ska jag låta vara osagt.

Någon mer som tycket att den vanliga hoppningen på förmiddagen inte var bra. :S det kanske brukar vara så här?

Ja den vurpan såg jag, den var otäck. Hästen försökte ta sig upp några gånger och kom då väldigt nära ryttaren som inte hade kommit undan i vattnet. Flera av hästarna hade problem med balansen i landningen där och just denna norska tjej kom in väldigt fort. Hästen skrapade upp sig på två ställen på sidan så den blödde men verkade vara OK i övrigt.

Vet inte riktigt hur djupt vattnet var, men vi försökte pumpa ur så mycket vi hann. Regnet dagen innan hjälpte ju inte till med saken :/.

Det var väldigt intressant att få stå vid dem hindrena med den nya säkerhets anordningen :) den funkade bra, bara vi som fick springa hela tiden XD

Jag var där, bor ju inte alls långt ifrån.
Va otäckt träder såg ut, det hade jag aldrig vågat hoppa!!:crazy:

Fast jag är tokimpad av Christopher Forsberg som hängde typ ute i luften utan stigbyglar i det där vattnet och ändå lyckades kravla tillbaka i sadeln och hoppa färdigt banan! :bow:

Fast jag är tokimpad av Christopher Forsberg som hängde typ ute i luften utan stigbyglar i det där vattnet och ändå lyckades kravla tillbaka i sadeln och hoppa färdigt banan! :bow:

Men det kunde han ju inte ha gjort för han blev ju utesluten i terrängen :confused:

Jasså, jag stod ju vid hinder 17 och 18 så då måste det ha hänt något på de sista då.. :confused:

Jag har inte kollat några resultat utan såg bara det jag såg på tävlingsplatsen.

Jasså, jag stod ju vid hinder 17 och 18 så då måste det ha hänt något på de sista då.. :confused:

Jag har inte kollat några resultat utan såg bara det jag såg på tävlingsplatsen.

Han fick sin tredje vägran på hinder 20 sista vattenhindret.

Men när tränar ryttarna i 3-stjärning nivå dressyr flera var rena katastrofen att se! Spända hästar är en sak men slarviga vägar o hästar som inte klarar enkelt byte....Eller är det så även för ryttare på häst att man ska rida SM när man klarat av att kvala dit?

Segersjö vilken terrängbana:banana::banana::banana::banana:

Han fick sin tredje vägran på hinder 20 sista vattenhindret.

Vad konstigt?:confused: I lokalblaskan idag kunde man läsa att han sagt att han fått två stopp precis i början o då brutit direkt...och att han själv trodde att det berodde på att det inte fungerade med bettet.

Men om han fick sin 3:e vägran vid hinder 20 så kan det ju inte ha varit många hinder kvar?

Vad konstigt?:confused: I lokalblaskan idag kunde man läsa att han sagt att han fått två stopp precis i början o då brutit direkt...och att han själv trodde att det berodde på att det inte fungerade med bettet.

Men om han fick sin 3:e vägran vid hinder 20 så kan det ju inte ha varit många hinder kvar?

Oj då! Bett+SM på Segersjö verkar inte vara någon höjdare för honom, Var det inte på förra SM:et som gick där alltså för hmm 3 år sedan eller nått som han fick problem med att Grafman tog bettet och stack och fick något stopp eller bröt han då med?

Nej det bör inte varit särskilt många hinder kvar :confused:

Det var 24 hinder har jag för mig... Men lokaltidningarna är inte kända för sin saklighet direkt :D

Ja trädklykan var skithäftig! Men det var inte många som vågade prova den (kan väl kanske förstås, men ändå)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I förra veckan blev det klart att Segersjö får arrangera EM i fälttävlan för young rider och juniorer 2026.
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 687
Senast: lilstar
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Lars L
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lena Bredberg, landslagsledare ponnyfälttävlan, har nominerat fem svenska ekipage till ponny-EM i fälttävlan i Le Mans, Frankrike, 27-30...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka