Secret Santa 2022

Tomte - Offer

Fjordfrälst - Dobbis
Nahar - Gnist
Nytant - Therese1988
Klara - Bluefish
YorkWann - astronaut
astronaut - Calmiche
sweep - Kakis
Calmiche - Malin_L
Parellikusken - Ninnurur
Ceta - mumin
cirkus - Caoimhe
EZMK - Bapelsin
Snurrfian - EZMK
Takire - Halcyon

Tomte - Offer

Fjordfrälst - Dobbis
Nahar - Gnist
Nytant - Therese1988
Klara - Bluefish
YorkWann - astronaut
astronaut - Calmiche
sweep - Kakis
Calmiche - Malin_L
Parellikusken - Ninnurur
Ceta - mumin
cirkus - Caoimhe
EZMK - Bapelsin
Snurrfian - EZMK
Takire - Halcyon
Jag glömde lägga till att Halcyon gissat rätt :o men nu så.

Nu har jag öppnat och vilka fina presenter sen 😍. Glaset ska användas vid julbordet i em/kväll 😍. Tack snälla tomten ❤️ som jag får klura på under morgondagen 😁.

Bifogade filer

• 20221224_132932.webp
    20221224_132932.webp
    295,4 KB · Visningar: 128
Sen blev mitt leende bredare och bredare för varje paket jag öppnade, klapparna var verkligen helt perfekta och jag har en enormt generös tomte! En stålmugg med karbinhake som jag kan knäppa fast utanpå ryggsäcken på nästa vandringstur, en utfällningsbar korvpinne som dessutom var supersnygg, en penna som jag kan ha när jag ska lösa korsord, ett par extremt gosiga sockar (och jag som just slängt ut 2 av mina 3 par mys-sockar då de hade hål överallt!) och sist men inte minst två påsar mumsigt svenskt godis. Jag blev lite extra glad för muggen och sockarna, det är verkligen saker jag tänkt att jag behöver men inte kommit till skott att köpa!

Visa bifogad fil 108894

Tusen tack till min snälla tomte! Ledtråden, "jag har en brun liten stjärna som springer så gärna", ger mig inga idéer sådär instinktivt men jag börjar med att gå på magkänslan: @Cattis_E, är du min tomte?
Stämmer. Trodde du skulle ta det fort på grund av att jag skickade i mitt vanliga namn. Vågade inte annat på grund av tullen.
Sen avslöjade ju dessutom tulldeklarationen vad som var i 😅.
Men bättre vara noga så det kom fram. 😊.
Den bruna stjärnan är på bilden. Hin har shettistravstam.
Hon har en stjärn också men den syns inte på denna bild.

Bifogade filer

• IMG_20221216_124755.webp
    IMG_20221216_124755.webp
    190,6 KB · Visningar: 110
Visa bifogad fil 108902

Åh vad glad jag blev! :love: Jag har inte något eldstål sedan tidigare och särbon retar mig alltid när vi sitter på älgpass för jag alltid får lov att låna hans :cautious: Ljuset är ju jätteläckert förklätt till en björk och perfekt nu, jag tänder allt minst ett ljus på kvällen så här års 🕯️

Katten är ute just nu, det är därför leksaken ligger kvar :D Hon älskar allt från Yeowww :laugh:

Jag och Isis tackar vår snälla tomte som jag tror är @Jeps :)
När jag kollade lite snabbt så trodde jag att det var en gädda på ljuset... :cautious:

Ok... nu är jag nästan helt säker på @Keb71 är min tomte? :D
Stämmer bra det, kändes som om att det blev lite väl lättgissat med ljuset! 😇
Så himla kul att det blev bra med eldstålet, jag tänkte att det duger väl att ha liggandes i bilen om inte annat. 😁
Mina katter blir ovänner om den nyaste "sardinen", jag kan inte ha den på golvet när jag inte är hemma! 😅

Jag har äntligen öppnat efter en morgon av, låt oss säga inget som ger julstämning. Men tänkte att det kanske är bra om jag inte gnäller om morgonen här 😇. Kan nämna att jag längtar efter att lägga mig ned, och så blir det om 1-2h..

Men min fina tomte hjälpte till att få igång lite julstämning i alla fall.
Här är de fina paketen innan öppning..

Bifogade filer

• IMG_20221224_113136.webp
    IMG_20221224_113136.webp
    193,8 KB · Visningar: 91
Och de här fina sakerna var inuti.

Knäckebröd till hästarna.
Ankgodis till katterna. Ena katten har redan smakat och ville ha mer.
En rolig mössa och lindt mörka chokladkulor.
Tack snälla tomten! Har inte lyckats lista ut om något av det är någon ledtråd.

Tyvärr har jag inte hunnit klura något på vem du är ännu. Och efter denna morgon så fungerar inte min hjärna just nu. Så jag måste be att få återkomma.

Bifogade filer

• IMG_20221224_114031.webp
    IMG_20221224_114031.webp
    157,3 KB · Visningar: 112
Och de här fina sakerna var inuti.

Knäckebröd till hästarna.
Ankgodis till katterna. Ena katten har redan smakat och ville ha mer.
En rolig mössa och lindt mörka chokladkulor.
Tack snälla tomten! Har inte lyckats lista ut om något av det är någon ledtråd.

Tyvärr har jag inte hunnit klura något på vem du är ännu. Och efter denna morgon så fungerar inte min hjärna just nu. Så jag måste be att få återkomma.
Hmm. Texten på en av juletiketterna var iofs en liten ledtråd iaf. Men som sagt. Återkommer.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
5 316
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 268
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 600
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 291
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare