Search and rescue :)

Bewildered

Trådstartare
Okidoki
fick mail idag fran kanadensiska SAR organisationen... De har blivit ombedda att starta ett team i narheten av mig o Kaiser o jag ar intressanta som medlemmar... sa antingen hakar jag pa dar, eller sa foreslog hon att jag startar mitt eget team har under deras organisation.

Sa... beratta, ni som sysslar med det, hur tranar ni? Hur ofta? (har ar minimikravet en gang/vecka vilket jag tycker ar helt ok) Vad har ni for hundar? Hur borjade ni? ja typ.. beratta allt. Hur funkar ert team? Vilka ovningar gor ni? Hur gamla var era hundar nar ni borjade seriost?

Jag ar otroligt pumped just nu och pa g att djupdyka i alla mina bocker for femtioelfte gangen och vet egentligen inte om jag fragar er har av ren nyfikenhet eller om det ar uppblandat med hur otroligt glad jag ar for det har och vill dela med mig... :rofl:

Anyhow, hoppas pa att fa lite info och nagon att bolla tankar med pa svenska. Nan har pa buke maste ju pyssla med det, eller hur? :)

Bamsekram pa er, ha en fin dag :bump:

Sv: Search and rescue :)

Ak hit en gang var 6 vecka o haka pa som fristaende medlem vettja! ;) sa kan du passa pa o ha lite semester under seminariehelgerna o sadar med... jag lovar att vi har hottub, bbqd steak, firepit o ..eh.. koskit i tradgarden :angel:

Men ja fanken.. vad harligt det hade varit om vi tva var narmare varandra!

Sag inte det for hogt ... har ni nagon riktigt intressant seminar helg kanske jag kommer:p Var bor du? Jag har ungefar 14 timmars korning till narmaste grans.:angel:

Hehehe dryga timmen fran Minot, North Dakota... :angel: det ar bara o komma!

Det ar 2 seminarier/ar inom teamet o sen en stor med moderorganisationen samt 1 traningslager/ar.

Jag ar fortfarande tokglad over den har chansen...

Berattade for Hnokkis uppfodare som blev eld och lagor. San underbar stottande kvinna! Hon ar manga vanner och kunder som ar aktiva inom SAR sa hennes forsta respons var inte "Oho Kaiser the sar dog lol" utan" Yeeeeah! Hnokki the SARdog!" :rofl:

bara hoppas att Kaiser, jag och forhoppningsvis Hnokki i framtiden duger!

Jag ar overtygad att ni bade 'duger' och blir over:p ... jag goglade ... Det ar 1,750 miles = 2,816.352 kilometers till Minot kortast tankbara vag och till Minot tar det, om jag kor hela strackan i ett svep utan att nagonsinn stanna, 30 timmar. (Jag vet att decimalen och tusen "delaren" ar fel pa Svenska, men sa skriver man det har. LOL) Oh well ... en gang kanske jag kommer dit anda ... jag har bestamt mig att "The Dakota's Badlands" ar pa min 'bucket list' av "maste goras" innan man dor.;)

Asch! walk in da park juh ;) Men ja, the badlands sager de att man verkligen maste se.... enligt makens personliga erfarenhet ar det dumt att rida en hast som har latt for att bocka upp langst med deras switchbacks lol det var tydligen lite laskigt! :) vill ocksa se det nan gang... gemensam semester? mini-buke traff! :idea:

Oh yes! Vad kul det later som. Jag skulle jatte garna vilja rida pa Badlands, men da maken inte gor det far jag nog hoppa over den detaljen.:p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 880
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 758
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: Disen
·
Hundhälsa Att jag tanker "lite annorlunda" ibland ar jag medveten om, men jag vill veta HUR annorlunda jag tanker. Hunden i fraga: du kan...
2
Svar
24
· Visningar
4 465
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar