Se och lär, funkar det?

ylvaaskersund

Trådstartare
Jag har en två årig omplacering som inte förstår hur han ska umgås med mina hästar, jag har även en tik som har umgåtts med hästar sedan hon var valp och hon är suverän med hästarna!

Kan omplaceringen genom att sitta å titta förstå och lära sig hur man umgås med hästar?

Vi går även i hagen med tiken lös bland hästarna och jag har omplaceringen kopplad, allt för att lära honom!

Funkar det? Lära genom att titta!

Sv: Se och lär, funkar det?

Det funkade på min :)

Han var ca året och fick börja följa med på ridturer. Då lärde han sig av två labradorer hur man skulle förhålla sig runt hästarna och var man skulle springa för att inte hamna i vägen.

Sv: Se och lär, funkar det?

Det funkade på min :)

Han var ca året och fick börja följa med på ridturer. Då lärde han sig av två labradorer hur man skulle förhålla sig runt hästarna och var man skulle springa för att inte hamna i vägen.

:bow:Tack för ditt svar, började fundera om mitt inlägg inte syntes!;)

Liknande trådar

Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
937
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 595
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 329
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V