SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget alls alltså. Det brukar vara så, solidariteten slutar vid den egna dörren för er.

Då missförstod du mitt svar, som du brukar välja att göra. Och nej, jag tror inte att jag skulle sköta mottagandet bättre än Migrationsverket.

Flera saker på listan engagerar jag mig i på olika sätt. De sätt där jag tror mig kunna göra skillnad.

Du har inte statistiken på din sida, inte på något av dina påstående och letar du efter ett lyckat exempel på någon annat land med liknande utveckling så ser det heller inte så bra ut.
Det handlar mer om att människor lär sig leva med motsättningar och vidrigt utanförskapssamhälle.
Tyck vad du vill om det.

SD försvinner den dagen problemen försvinner.
Det skulle jag säga att jag har. 1% är ingen massinvandring. 65000 är flera hundratusen och majoriteten av svenskarna kan skilja på integration och invandrare. Det finns sociala problem, inte problem pga ursprung.

Nåt annat kommer du aldrig kunna visa mig och det missnöjet du beskriver är fortfarande rätt lågt. Även om jag röstar på Alliansen tror jag att en röd-grön regering kommer sopa undan missnöjet. Eftersom de höjer bodragen till de missnöjda.

Ditt alternativ är då? Vi ska inte begränsa invandringen enl. dig. Fine, var ska dom då bo? Tältläger mitt i vintern?

Visst isf skulle jag bli utskeppad eftersom jag är långtidssjuk, dock har jag hunnit jobba 35+ år innan dess så lite pengar har jag ju dragit in till statskassan innan dess.
Fast du är knappast en pluspost för statskassan. Men det är ok för du föddes här?
Om man tänker tex HM Persson som betalar enorma summor skatt, borde inte han få välja mer då vem som får pengarna? Eller är demokrati där alla är lika mycket värda rätt bra ändå?

Det kommer aldrig öka så lavinartat, det land som tar emot flest tar emot 1.6 miljoner flyktingar. Det är Pakistam som har gränser mot de krigande länderna. Risken att det händer ett land långt upp i norr är obefintligt. Och vi har plats! Vi är jättefå i vårt land! Bostäder byggs om det finns personer som ska bo där, en växande ekonomi är den som mår bäst. Ja, vi har bostadsbrist i storstäderna men det är pga en politik som inte gynnar byggandet. Marken i tex sthlm är aå sjukt dyr att ingen vill ta notan för vad nya hem kostar. Plus andra problem pga dålig infrastruktur. Enda lösningen på det är att bli fler som kan jobba och bidra med skatt.

Det är möjligt att den kvinnan som kommer nu som flykting kanske inte blir en pluspost för oss men hennes barn blir det.

Jason Diakite uttryckte sig med precision i SD och rasistdebatten nyss på Twitter.

"Röstar ni på SD röstar ni för ett mer rasistiskt Sverige. Punkt. Slut. "

En skrivning som även den mest indoktrinerade SD-väljare borde kunna hålla med om med tanke på hur partiet ser ut och fungerar.

Därför att man inte har samma förutsättningar som en infödd, som inte flytt undan krig och förtryck eller flytt till ett land långt från det man känner som hemma.

Grattis, svenskar går före utrikes födda varje dag till jobb. Det är den strukturella diskriminering som finns. Så på det sättet är dagens Sverige din utopi.

Naturligtvis har du inte samma förutsättningar om du står med ett annat språk, bristfälliga kunskaper + ev traumatiska svårigheter pga av krig, förföljelse etc.
Men det är ju just därför ett samhälle av en viss storlek bara klarar av att integrera en viss mängd flyktingar utan att det uppstår dessa av mig beskrivna integrationsrelaterade problemen.

Det har ingenting med hat eller humanism att göra det handlar om reala fakta.
För att ta ett exempel (inga andra jämförelser än just de praktiska)
Ett katthem kan bara ta emot ett visst antal katter innan det börjar skapa problem.
Först fysiska (brist på plats) sedan ekonomiska. Det hjälper inte hur mycket djurvän personalen är. det handlar om realiteter.

Vi ser idag att migrationsverket har de fysiska problemen (platsbrist) och man närmar sig de ekonomiska, eftersom man begär höjda anslag de kommande åren.

Ett katthem har ingen absolut gräns, det finns alltid en möjlighet att expandera och utöka. Bygga en koncern, utvecklas pch bli nåt bättre.

Fast du är knappast en pluspost för statskassan. Men det är ok för du föddes här?
Om man tänker tex HM Persson som betalar enorma summor skatt, borde inte han få välja mer då vem som får pengarna? Eller är demokrati där alla är lika mycket värda rätt bra ändå?

Det kommer aldrig öka så lavinartat, det land som tar emot flest tar emot 1.6 miljoner flyktingar. Det är Pakistam som har gränser mot de krigande länderna. Risken att det händer ett land långt upp i norr är obefintligt. Och vi har plats! Vi är jättefå i vårt land! Bostäder byggs om det finns personer som ska bo där, en växande ekonomi är den som mår bäst. Ja, vi har bostadsbrist i storstäderna men det är pga en politik som inte gynnar byggandet. Marken i tex sthlm är aå sjukt dyr att ingen vill ta notan för vad nya hem kostar. Plus andra problem pga dålig infrastruktur. Enda lösningen på det är att bli fler som kan jobba och bidra med skatt.

Det är möjligt att den kvinnan som kommer nu som flykting kanske inte blir en pluspost för oss men hennes barn blir det.
Pakistan har en befolkning på 180 miljoner de 1,6 miljoner utgör knappt en % av befolkningen.
Sverige har 9,5 miljoner och kommer väl att hamna på 80 000 i bara år totalt under de senaste 10 åren hamnar vi väl på ca 500 000 uppehållstillstånd o uppehållsrätter som inte är anknutna till arbete eller studier så vi ligger knappt under Pakistan. Skulle vi sedan tillhandahålla samma bidrag o stöd som den pakistanska saten så vore det ingen större ekonomisk affär.

]Otaliga exempel finns mycket för att människor faktiskt diskrimineras pga. sin religiösa tro, sin hudfärg, sexuella läggning osv. Människor behandlas osakligt och fördomsfullt, det är därför vi behöver lagstiftning runt detta. Inte bara när det gäller religion.

Rätten till religion ska inte innebära anpassning från övriga. Oavsett religion. Det vi håller på med nu skapar motsättningar. Min rätt att slippa religion - en religion som går emot allt som har med vår kultur och tom lagstiftning att göra? Galenskap.

Vill du alltså göra det lättare att vräka människor? Sätta människor på gatan? Hur menar du att vi ska göra? Om något tycker väl jag att vi borde sträva efter att färre människor hamnar i den situationen.

Det kommer alltid finnas hopplösa fall. Att fylla på med mer av den varan innebär ansträngd ekonomi. Kommer du till Sverige och inte är intresserad av att integreras eller göra rätt för dig är du på fel ställe.
Det absolut sista vi ska göra är att ge put eller medborgarskap. Och detta är ett utmärkt exempel på att hjälp på plats är bättre.
Obildade som vill fortsätta leva efter sina premisser kommer aldrig bidra och vi kan som skrivet se hur bra det blir. Vi kan göra som Kanada, som Erik U talade sig väldigt varm om till en början då Kanada är bäst i världen på integration. Nu är det rätt tyst från Erik gällande Kanada.

Ja och det var inte ens svårt att få ingreppet gjort. Sedan är plastikkirurgi ett svårt område. Hur mycket ska finansieras av gemensamma medel. Men får en invandrare som ha överskottshud efter kraftig viktnedgång den huden bortopererad kostnadsfritt?

Det handlar om specifika operationer. Har du fått näsan opererad de senaste åren - grattis.
Idag är det nästintill omöjligt för svenskar.

Fast du kan väl ändå inte förneka att nyanlända människor har helt andra förutsättningar här än vi som är födda och uppväxta här? Det är är det här med olika förutsättningar kommer in. En ensamkommande 16-åring har lite andra förutsättningar än jag hade när jag var 16 år. Därför kan olika behandling absolut vara berättigat. Vi som redan bor här är redan privilegierade!

Vi behöver inte utgå från att de är mer handikappade än vad de är och det gör vi idag bla genom kravlösa förmåner.
Att i en tid som är tuff ställa grupper mot varandra där de som betalar kommer sist i kön är inget annat än feltänk. Till synes.

För att få förtur på bostadsmarknaden krävs i princip att du har en mycket bra inkomst eller att du kan starta upp ett boendespar hos fastighetsägaren. Vi fick tag i en ny hyreslägenhet efter 6 månader i kö (hade kunnat få tidigare än så) pga. god inkomst och för att vi har barn. Vi hamnar automatiskt högt upp på många privata hyresvärdars listor. Andra får vänta i flera år för att få ett erbjudande ens i närheten av det. Nu har vi inte flyttat än, men jag gissar att vi inte kommer ha så många invandrare som grannar (nej vi flyr inte det invandrartäta området vi bor i nu, vi skulle gärna bo kvar men det finns inte lägenheter i den storleksordning vi letar här). Nog tusan inser jag att jag tillhör en privilegierad grupp.

Med förtur talar jag givetvis om:
- allmännyttan och upphandlingar som görs med skattemedel. Det gäller både bostäder och arbeten men även mycket mer.
Svenskar står sist i kön. I en tid där befolkningen inte har tillräckligt med bostäder eller arbeten måste man titta på alternativ annars ställer man grupper mot varandra.
Alternativen heter bistånd, hjälp på plats.
Svenska politiker och de som stödjer svensk migration får exakt vad de ber om dvs ett samhälle med kraftiga motsättningar och nedrust.

Naturligtvis har du inte samma förutsättningar om du står med ett annat språk, bristfälliga kunskaper + ev traumatiska svårigheter pga av krig, förföljelse etc.
Men det är ju just därför ett samhälle av en viss storlek bara klarar av att integrera en viss mängd flyktingar utan att det uppstår dessa av mig beskrivna integrationsrelaterade problemen.

Det har ingenting med hat eller humanism att göra det handlar om reala fakta.
För att ta ett exempel (inga andra jämförelser än just de praktiska)
Ett katthem kan bara ta emot ett visst antal katter innan det börjar skapa problem.
Först fysiska (brist på plats) sedan ekonomiska. Det hjälper inte hur mycket djurvän personalen är. det handlar om realiteter.

Vi ser idag att migrationsverket har de fysiska problemen (platsbrist) och man närmar sig de ekonomiska, eftersom man begär höjda anslag de kommande åren.

Ett katthem är liksom ingen bra jämförelse, eller så är den utmärkt för ditt sätt att se på människor som flytt. Katter är acceptabelt att avliva om det blir tufft.

Ett katthem har ingen absolut gräns, det finns alltid en möjlighet att expandera och utöka. Bygga en koncern, utvecklas pch bli nåt bättre.

Om det gäller katthem - definitivt inte. Möjligheterna är ändliga, precis som migrationen.

Varför vill du bara rädda 100000 per år och istället för att för samma pengar rädda miljoner? Tycker du att det är bättre att miljoner dör?

Är det rätt att offra nio för att rädda en tionde?
Uppenbarligen, men tro inte att du kvalar in som humanist.

Om det gäller katthem - definitivt inte. Möjligheterna är ändliga, precis som migrationen.

Varför vill du bara rädda 100000 per år och istället för att för samma pengar rädda miljoner? Tycker du att det är bättre att miljoner dör?

Årets stora valbluff. Bara de inte kommer hit är enda viktiga för SD.

Nej, man kvalar inte in som god medmänniska om man skickar tillbaka människor som flytt undan krig och förtryck, till krig och förtryck.

Problemet är att du oftast inte har det valet. Folk har lyckats ta sig hit och enligt de regler vi har förbundit oss att följa så får vi inte kasta ut dem. De har, som sig bör, ett rättsligt skydd.

Dels har EU ett regelverk och dels har UN ett.
Men vad vi själva bestämmer över är den ekonomiska standard och de resurser vi lägger på dem som kommer.
Skulle tro (utan att ha kollat) att Sverige lägger ner mer pengar per asylsökande och år än ngt annat jämförbart EU land + att vi sedan när uppehållstillstånd erhållits så lägger vi ner ytterligare resurser.

Helt naturligt söker man sig då till det EUland som tillhandahåller bäst förmåner och ger bäst möjligheter till utbildning. Det skulle i alla fall jag göra om jag vore i den situationen,

Ett katthem är liksom ingen bra jämförelse, eller så är den utmärkt för ditt sätt att se på människor som flytt. Katter är acceptabelt att avliva om det blir tufft.
Varför jag skrev:"(inga andra jämförelser än just de praktiska") men det passar ju inte ditt sätt att argumentera , att ta hänsyn till givna fakta.

Ett katthem har kostnader för djuren
Migrationsverket/kommuner har kostnader för icke integrerade människor

Stiger kostnaderna över budgeterade inkomster så har man i båda fallen 2 Alternativ
1 höj intäkterna
2 minska intaget

Avlivning för katthemmet och utvisning för migrationsverket står inte med i programmet med dagens regelverk.

Det här är ett så väldigt märkligt argument, bistånd är såklart jättebra, men funkar inte som enda åtgärd. Vad gör vi med dem i krigsdrabbade länder, där hjälper det ju inte med att få pengar på plats? Vad ska bistånd göra mot bomber? Eller med de som bor i länder där de varje dag riskerar döden på grund av etnicitet, politiskt engagemang eller sexuell läggning? Hur ska vi kunna hjälpa dem i de länder där de inte är trygga? En del saker går inte att lösa utan att ge människor en trygg plats att leva på.

Rätten till religion ska inte innebära anpassning från övriga. Oavsett religion. Det vi håller på med nu skapar motsättningar. Min rätt att slippa religion - en religion som går emot allt som har med vår kultur och tom lagstiftning att göra? Galenskap.

News flash, att leva tillsammans med andra människor innebär alltid att vi måste anpassa oss till varandra. Det kallas att ta hänsyn och visa respekt. Vilken religion går emot allt som har med våran kultur och lagstiftning att göra? Jag bor ett stenkast ifrån en kyrka, två stenkast ifrån en moské. På gården här där jag bor finns kristna, muslimer och ateister. Inga problem. Oftast går det faktiskt väldigt bra att leva olika människor tillsammans.

Det kommer alltid finnas hopplösa fall. Att fylla på med mer av den varan innebär ansträngd ekonomi. Kommer du till Sverige och inte är intresserad av att integreras eller göra rätt för dig är du på fel ställe.
Det absolut sista vi ska göra är att ge put eller medborgarskap. Och detta är ett utmärkt exempel på att hjälp på plats är bättre.
Obildade som vill fortsätta leva efter sina premisser kommer aldrig bidra och vi kan som skrivet se hur bra det blir. Vi kan göra som Kanada, som Erik U talade sig väldigt varm om till en början då Kanada är bäst i världen på integration. Nu är det rätt tyst från Erik gällande Kanada.

Vi fyller på med människor som bidrar till samhället också och inga fall är hopplösa. Självklart får vi problem om vi börjar klassificera människor som hopplösa! Vad är det för människosyn? Tvärt emot dig anser jag att vi ska ha mycket goda anledningar att inte bevilja PUT eller medborgarskap. Människor måste känna trygghet för att kunna må bra och bidra till ett samhälle. Av samma anledning anser jag att vi ska ha ett väl utvecklat socialt skyddsnät. Det ger trygghet och trygga människor har bättre möjlighet att bidra med positiva saker i ett samhälle. Att inte veta om man får stanna i ett land erbjuder det rakt motsatta, otrygghet.

Det handlar om specifika operationer. Har du fått näsan opererad de senaste åren - grattis.
Idag är det nästintill omöjligt för svenskar.

Om vi ska diskutera specifika fall får du nog börja presentera källor så att vi kan ha en stabil faktagrund innan vi tar diskussionen.

Vi behöver inte utgå från att de är mer handikappade än vad de är och det gör vi idag bla genom kravlösa förmåner.
Att i en tid som är tuff ställa grupper mot varandra där de som betalar kommer sist i kön är inget annat än feltänk. Till synes.

Vi ska möta människor som individer. Vissa kommer hit och har redan ett jobb och en bostad fixad. De behöver ingen hjälp. Ett barn som inte känner en människa här, som inte kan språket, som kanske inte kan läsa på sitt eget språk heller kommer behöva mycket hjälp.

Det är inte jag som ställer grupper mot varandra, det är rasisterna som gör det.

Med förtur talar jag givetvis om:
- allmännyttan och upphandlingar som görs med skattemedel. Det gäller både bostäder och arbeten men även mycket mer.
Svenskar står sist i kön. I en tid där befolkningen inte har tillräckligt med bostäder eller arbeten måste man titta på alternativ annars ställer man grupper mot varandra.
Alternativen heter bistånd, hjälp på plats.
Svenska politiker och de som stödjer svensk migration får exakt vad de ber om dvs ett samhälle med kraftiga motsättningar och nedrust.

Allmännyttan har monterats ner konsekvent och det har självklart bidragit till denna problematik. Det finns idag väldigt få hyresrätter tillgängliga vilket är ett stort problem, absolut. Fortfarande så är det så att vi som är födda och uppväxta i landet som regel har helt andra möjligheter att finna en bostad än människor som kommer från andra länder och som inte har några som helst kontakter i Sverige. Vi behöver fler och billigare hyresrätter, allmännyttan behöver utökas. Jag är enig med dig där. Det är en av många anledningar till varför jag inte röstar på Alliansen.

Ett katthem är dessutom en omplaceringsverksamhet och inte en slutstation. Meningen med ett katthem är att djuren ska flytta därifrån. Sverige är ingen omplaceringsverksamhet.

Därför att man inte har samma förutsättningar som en infödd, som inte flytt undan krig och förtryck eller flytt till ett land långt från det man känner som hemma.

Grattis, svenskar går före utrikes födda varje dag till jobb. Det är den strukturella diskriminering som finns. Så på det sättet är dagens Sverige din utopi.

Jag upprepar gärna.
Att i tuffa tider när det är ont om både arbeten och bostäder ge asylsökanden/invandrare etc förmåner framför människorna som betalar för dessa förmåner är ett bra alternativ om man vill skapa motsättningar.
Skapandet var motsättningar, utanförskap etc har skett och sker.

Och att svenskar går före utrikesfödda varje dag till jobb- det är så det ska vara men det är inte så.

Sug på den här Sjöberga:
En gång i tiden fnös jag med förakt inför mindre vetandes och fördomsfullas påstående om att asylsökanden och invandrare stal svenskarnas arbeten.
Idag fnyser jag inte längre för idag - är det en sanning.
Givetvis är det åt helvete, för att tala tydligt.

Det skulle jag säga att jag har. 1% är ingen massinvandring. 65000 är flera hundratusen och majoriteten av svenskarna kan skilja på integration och invandrare. Det finns sociala problem, inte problem pga ursprung.

Nåt annat kommer du aldrig kunna visa mig och det missnöjet du beskriver är fortfarande rätt lågt. Även om jag röstar på Alliansen tror jag att en röd-grön regering kommer sopa undan missnöjet. Eftersom de höjer bodragen till de missnöjda.

Procentandelen är helt ointressant, det är totalen, volymen - sett till landets totala invånarantal och möjligheter sett till hårdvara och mjukvara.
Vi har sprängt alla gränser och det gjorde vi för flera år sedan.
Effekten är som att hälla i sig en liter sprit på 10 sekunder, effekten kommer successivt och håller i sig långt efter.
Det jag menar att vi nådde maxintaget av nya svenskar för flera år sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 102
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka