SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej Alliansen har ju velat få till en sådan här deal redan innan valet, klart de tog chansen att förhandla till sig det. De tänker långsiktigt, hade de gått på hårdare och tvingat fram ett nyval eller försökt ta en majoritet hade SD ändå bara gjort samma skit mot dem. Ur Alliansens perspektiv var DÖ det bästa av en rad dåliga alternativ.
Frågan är väl om en mer kompromissinriktad linje där stolthet och sturskhet fått en andrarangspossition och konstruktiv politik en första, om det inte varit bättre för Sverige...

Alltså hade det varit bättre att antingen tvinga fram ett nyval eller en regeringsduglig konstellation med egen majoritet.
De borgliga ville ju inte spräcka sin allians så det kunde inte bli någon majoritet trots en utsträckt hand. Jag tror de ville ha en tydlig vänsterpolitik så alternativet skulle synas tydligare. Sossarna har inga tydliga visioner för framtiden men det har v och mp. Deras visioner betraktas oftast som omöjliga utopier av utomstående.

De borgliga ville ju inte spräcka sin allians så det kunde inte bli någon majoritet trots en utsträckt hand. Jag tror de ville ha en tydlig vänsterpolitik så alternativet skulle synas tydligare. Sossarna har inga tydliga visioner för framtiden men det har v och mp. Deras visioner betraktas oftast som omöjliga utopier av utomstående.
ja, och på det viset förlorar Sverige ett antal år. Lika ansvarsfullt som SD;s politik.

Hur skulle en majoritetsregering se ut, om du fick bestämma, med det valresultatet från i höstas?
Socialdemokrater och moderater.
Sossarna har alltid tidigare kunnat samarbeta med kapitalet. Så förutsättningarna finns, om man lägger undan stoltheten och kör en realpolitisk linje tillsammans.

Det skulle ge landet en kontinuitet de närmaste åren, spelreglerna skulle ligga fast och man skulle slippa allt jiddrande i riksdagen, besluten skulle göras upp i förväg mellan regeringspartierna.

Socialdemokrater och moderater.
Sossarna har alltid tidigare kunnat samarbeta med kapitalet. Så förutsättningarna finns, om man lägger undan stoltheten och kör en realpolitisk linje tillsammans.

Det skulle ge landet en kontinuitet de närmaste åren, spelreglerna skulle ligga fast och man skulle slippa allt jiddrande i riksdagen, besluten skulle göras upp i förväg mellan regeringspartierna.
Fast nu har det visat sig att SD har bestämt i 125 omröstningar nu under våren och röstat ned regeringssidans förslag vilket har betytt att regeringen beordrats av riksdagen att göra något annat än den själv tänkt sig ;). Så det lär även fortsätts så under mandatperioden att SD bestämmer då SD är vågmästare. Å Lövet som sa på valnatten att SD inte skulle få utnyttja sin vågmästarroll. Hur kunde han vara så dum att han trodde att SD inte skulle kunna vara vågmästare när alla andra VISSTE att SD skulle vara vågmästare. Vad har Lövet för IQ egentligen

Fast nu har det visat sig att SD har bestämt i 125 omröstningar nu under våren och röstat ned regeringssidans förslag vilket har betytt att regeringen beordrats av riksdagen att göra något annat än den själv tänkt sig ;). Så det lär även fortsätts så under mandatperioden att SD bestämmer då SD är vågmästare. Å Lövet som sa på valnatten att SD inte skulle få utnyttja sin vågmästarroll. Hur kunde han vara så dum att han trodde att SD inte skulle kunna vara vågmästare när alla andra VISSTE att SD skulle vara vågmästare. Vad har Lövet för IQ egentligen
SD är i mina ögon utesluten som en samarbetspartner eftersom klart deklarerat att man ska fälla varje regering som inte går dem till mötes i migrationsfrågan. Då finns ju inget utrymme att förhandla om andra frågor.

G

Gärna, med lägsta pension och fungerande socialkontor, samt rättsväsende, sjukvård och avsaknad av risk för omedelbar död varje dag i granateld eller av krypskyttar så är hen i rena paradiset jämfört med krigsflyktingar.

Det betyder inte att det är tillräckligt bra. Bara att det är hårresande att jämföra.
Men nu är det så att man börjar bygga murar. Först ut är Ungern som ska bygga en mur typ 18mil och 4m hög för att hindra migranter att komma in i EU. Ungern har inte råd längre, gränsen stängs
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20986148.ab

SD är ju helt utmanövrerade tills vidare. Härligt med människor som inte ser verkligheten och är positiva ändå. På sikt är det en mer öppen fråga, men just nu är inflytandet mindre än någonsin.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/ingvarpersson/article20966610.ab
Å DÄR GICK SD ÖVER 20% RIBBAN :laugh::laugh::rofl::rofl::bump:. SD FÅR OFATTBARA 20,1% I DAGENS YOUGOV

http://www.metro.se/nyheter/yougov-...-resultatet-sedan-valet/EVHofq!g84wfXLCVM9tc/

SD%20Stor%20ny%5B1%5D.jpeg

Å Jimmie bara myser.
Nu är det inte långt kvar till Sveriges störrsta parti. M o S nästan lika

Senast ändrad:
Å DÄR GICK SD ÖVER 20% RIBBAN :laugh::laugh::rofl::rofl::bump:. SD FÅR OFATTBARA 20,1% I DAGENS YOUGOV

http://www.metro.se/nyheter/yougov-...-resultatet-sedan-valet/EVHofq!g84wfXLCVM9tc/

SD%20Stor%20ny%5B1%5D.jpeg

Å Jimmie bara myser.
Nu är det inte långt kvar till Sveriges störrsta parti. M o S nästan lika
Jag förstår du gläder dig över opinionssiffrorna, men skulle du kunna förklara på vilket sätt SD har förändrats och blivit större sedan valet?
Som jag ser det så kan man ju bara mäta detta på ett exakt vis , genom att räkna röster vid ett val.
Naturligtvis kan man ju se på hur många medlemmar ett parti har men det är ju inte en avspegling på vilka som verkligen röstar på SD.

Att protektionismen och nationalismen vinner terräng i osäkra tider är ingenting nytt.

Men hur kan protektionismen befrämja ett samhälle som det Svenska, som är så till den milda grad beroende av export för att bibehålla sin levnadsstandard.

Jag förstår du gläder dig över opinionssiffrorna, men skulle du kunna förklara på vilket sätt SD har förändrats och blivit större sedan valet?
Som jag ser det så kan man ju bara mäta detta på ett exakt vis , genom att räkna röster vid ett val.
Naturligtvis kan man ju se på hur många medlemmar ett parti har men det är ju inte en avspegling på vilka som verkligen röstar på SD.

Att protektionismen och nationalismen vinner terräng i osäkra tider är ingenting nytt.

Men hur kan protektionismen befrämja ett samhälle som det Svenska, som är så till den milda grad beroende av export för att bibehålla sin levnadsstandard.
Du ser att man har gjort en pil rakt upp (som en raket) och satt 20,1% där. Det innebär ju att man tror att SD går "hela vägen fram" nu. Jag har ju hela tiden sagt att när SD får över 20% i en väljar barometer då är det för sent att stoppa SD. Nu har 7 klövern försatt sin chans och får nu skylla sig själva.

Jag tror inte SD har förändrats i sig så mycket. SD har hela tiden trott på sig själva och dom lever i verkligheten, en verklighet som andra partier blundar för ( dock inte FP o KD som nu börjar inse hur verkligeten är och hur folket tycker ang migration). SD enda partiet som inte blundar för att att folk är missnöjda med migration o integrationen som kostar oerhörda pengar som egentligen skulle använts till vår egen välfärd och att få dom som redan är arbetslösa här i landet i jobb istället för att importera arbetslöshet.

Sen vill vi ju vara lika som våra grannar i Norden. I Finland har vi ju nu en utrikesminister från Sannfinnländarna, i Danmark som nu går till val, där ska ju kostnaderna ner för migration o integration det är man överrens om MEN hur MYCKET det är det som just nu är frågan. Där har man tagit tag i frågan för att hoppas på att inte Dansk Folkeparti tar sig in i regeringen.

Så SD:s framgångar beror mycket på att 7 klövern inte vill ta tag i missnöjet med migrationen, därför ökar SD vilket vi ju hela tiden har sagt.

Jag tror mer på att folk fattar att den trygghet som vi tidigare tagit för given är på väg att försvinna.
"Vad har hänt i Sverige under den gångna veckan (2015-06-06 – 2015-06-13)? Jag gick igenom de fall som polisen öppet redovisat, här är en sammanställning av det grövsta:

79 fall av misshandel.
4 fall av våldtäkt.
1 fall av våldtäktsförsök
32 rån/personrån
5 fall av skottlossning
17 fall av anlagda bränder
1 fall av mordbrand
1 bilbomb
2 mordförsök
3 mord

Dessutom ett antal inbrott, skadegörelse och våld mot tjänsteman"

På EN vecka!!!

Protektionism handlar främst om att sätta restriktioner på importen. I den mån protektionism rör export så är det för att öka den genom t.ex subventionering. Protektionism kan öka levnadsstandarden i det land som använder sig av åtgärderna men samtidigt så tenderar det att nästan alltid minska effektiviteten i den globala ekonomin.

Protektionism handlar främst om att sätta restriktioner på importen. I den mån protektionism rör export så är det för att öka den genom t.ex subventionering. Protektionism kan öka levnadsstandarden i det land som använder sig av åtgärderna men samtidigt så tenderar det att nästan alltid minska effektiviteten i den globala ekonomin.
Du är väl ändå inte så naiv att du inte inser att importrestriktioner(handelshinder) brukar besvaras med samma mynt av de andra länderna, alltså exportrestriktioner för Sveriges del.

Så om vi exempelvis höjer tullen för varor från Xland så svarar detta land eller den tullgemenskap detta land är medlemmar i genom att exempelvis höja tullen för svenska trävaror.
därför är protektionismen ett gift för länder som befinner sig i samma läge som Sverige.

Jag tror mer på att folk fattar att den trygghet som vi tidigare tagit för given är på väg att försvinna.
"Vad har hänt i Sverige under den gångna veckan (2015-06-06 – 2015-06-13)? Jag gick igenom de fall som polisen öppet redovisat, här är en sammanställning av det grövsta:

79 fall av misshandel.
4 fall av våldtäkt.
1 fall av våldtäktsförsök
32 rån/personrån
5 fall av skottlossning
17 fall av anlagda bränder
1 fall av mordbrand
1 bilbomb
2 mordförsök
3 mord

Dessutom ett antal inbrott, skadegörelse och våld mot tjänsteman"

På EN vecka!!!

Och allt beroende på dessa hemska muslimer och mörkhyade invandrare. Det är skönt att läsa Avpixlat och slippa förstå något.

Nej, p
Du ser att man har gjort en pil rakt upp (som en raket) och satt 20,1% där. Det innebär ju att man tror att SD går "hela vägen fram" nu. Jag har ju hela tiden sagt att när SD får över 20% i en väljar barometer då är det för sent att stoppa SD. Nu har 7 klövern försatt sin chans och får nu skylla sig själva.

Jag tror inte SD har förändrats i sig så mycket. SD har hela tiden trott på sig själva och dom lever i verkligheten, en verklighet som andra partier blundar för ( dock inte FP o KD som nu börjar inse hur verkligeten är och hur folket tycker ang migration). SD enda partiet som inte blundar för att att folk är missnöjda med migration o integrationen som kostar oerhörda pengar som egentligen skulle använts till vår egen välfärd och att få dom som redan är arbetslösa här i landet i jobb istället för att importera arbetslöshet.

Sen vill vi ju vara lika som våra grannar i Norden. I Finland har vi ju nu en utrikesminister från Sannfinnländarna, i Danmark som nu går till val, där ska ju kostnaderna ner för migration o integration det är man överrens om MEN hur MYCKET det är det som just nu är frågan. Där har man tagit tag i frågan för att hoppas på att inte Dansk Folkeparti tar sig in i regeringen.

Så SD:s framgångar beror mycket på att 7 klövern inte vill ta tag i missnöjet med migrationen, därför ökar SD vilket vi ju hela tiden har sagt.

Nej, politiker ska inte bedriva missriktad populism. De ska driva en politik som för Sverige mot en ljus framtid. En stark öppen och sekulär nation, där alla är välkomna som tvingas fly. En förebild för andra länder.

Vi har och kan fortsätta visa att det finns bättre vägar än den danska, finska och norska. Deras vägar som är mörka, hatiska och konfliktskapande är inget vidare. Ingen vill leva i sådana samhällen, där vissa medborgare knappt har ett människovärde med andra, ursprungsinvånare, höjs till skyarna
skyarna.

Totalt bedrövligt.

80 mot 20 är.Fortfarande en förkrossande majoritet för ett bra Sverige.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 863
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar