SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hinner jag före Gammel? ;-)

Yougov-mars

V 5,6 (-0,2)
S 29,1 (-1,0)
MP 5,8 (-0,5)
SD 18,5 (-0,5)
C 6,3 (-0,4)
FP 5,2 (+0,8)
KD 4,6 (+1,1)
M 21,1 (-0,7)

Enligt deras mätning skiljer det 2.6% mellan M och SD.

Ca 830 000 fler personer sympatiserar med SD än FP enligt den här undersökningen.

Eller om man lägger ihop alla invånare i Malmö, Uppsala, Västerås, Örebro, Linköping och Helsingborg om man hellre vill räkna det så.
Ja du hann före mig :D. Hart varit lite upptagen men det är bra att vi tillsammans förmedlar SD framgångarna så fort som dom presenteras :banana:. Snart ska vill Jimmie komma tillbaka opch då lär väl SD få kliva över 20-ribban på Yougov;)

Sverigedemokrater mer kriminella än invandrare
Brottsstatistiken slår omkull partiets främlingsfientliga politik

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20042384.ab
Politiker över lag, dvs från alla partier har väl en högre andel registrerade i belastningsregistret än både invandrare och "ursprungssvenskar.
Skulle vara roligt att få reda på de inbördes förhållanden mellan de olika partierna, om verkligen SD är så tungt belastade som du tycks vilja påstå, om man jämför med exempelvis V!

http://t.sr.se/1iOph9K

, om verkligen SD är så tungt belastade som du tycks vilja påstå,

Ja det är bara att läsa. Inget annat parti i den svenska riksdagen har så många dömda riksdagsmän. Inget annat parti har dömda vaneförbrytare som företrädare i riksdagen. I alla andra partier, så åker du ut om du har upprepad brottslighet, men inte i SD.
Nu blir det rundgång.

Ja, SD-riksdagsledamöter har en oerhört stor överrepresentation av dömda brottslingar i rikdsdagen, vad blir det 7%, inget annat parti är ens nära.

Så rådet måste väl vara att om man inte vill ha vaneförbrytare i riksdagen, ska man inte rösta på SD?

Eller hur?

Ja det är bara att läsa. Inget annat parti i den svenska riksdagen har så många dömda riksdagsmän. Inget annat parti har dömda vaneförbrytare som företrädare i riksdagen. I alla andra partier, så åker du ut om du har upprepad brottslighet, men inte i SD.

Ja, SD-riksdagsledamöter har en oerhört stor överrepresentation av dömda brottslingar i rikdsdagen, vad blir det 7%, inget annat parti är ens nära.

Så rådet måste väl vara att om man inte vill ha vaneförbrytare i riksdagen, ska man inte rösta på SD?

Eller hur?
Var ska man läsa det?
Att du påstår, är med förlov sagt inte någon källhänvisning ;)

Har du en lista på brottsdömda riksdagsmän, som begått brott och dömts för dessa de senaste 5 åren?

Jag har hittat detta, där man säger att nästan 20% av ALLA politiker i riksdag o kommun har lik i garderoben
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=937718

Senast ändrad:
Hur många procent av andra partiers riksdagsledamöter är dömda då?

Du menar att det inte räcker med att SD är kraftigt överrepresenterade av vaneförbrytare i rikdsdagen? Du tänker rösta på de partier som inte har några alls. Då har du 7 andra i riksdagen att välja på.

Du menar att det inte räcker med att SD är kraftigt överrepresenterade av vaneförbrytare i rikdsdagen? Du tänker rösta på de partier som inte har några alls. Då har du 7 andra i riksdagen att välja på.

Jag menar ingenting just nu. Jag bad dig delge hur stor andel av andra partiers riksdagsledamöter är dömda för brott. Eftersom du vet att inget annat parti har ens i närheten lika stor andel dömda som SD så borde du veta det. Kan du inte svara på det istället för att ställa nya motfrågor?

Vad bra, så när golit visar att SD har en kraftig överrepresentation av vaneförbrytare i riksdagen, så tänker du att det partiet kan man ju inte södja?

Eller tänker du fler vaneförbrytare till riksdagen?

Du har inte visat att SD har en kraftig överrepresentation av vaneförbrytare i riksdagen. För att det ska vara en överrepresentation måste du visa hur stor andel av övriga riksdagen är vaneförbrytare. Vänligen gör det, så kommer jag hålla med dig.

Du har inte visat att SD har en kraftig överrepresentation av vaneförbrytare i riksdagen. För att det ska vara en överrepresentation måste du visa hur stor andel av övriga riksdagen är vaneförbrytare. Vänligen gör det, så kommer jag hålla med dig.

Abolsut. Ville bara kolla att du inte kommer att fortsätt stödja SD, ett parti med överrepresentation av dömda vaneförbrytare i riksdagen?

Vill bara kolla. Du anser att om man är dömd för narkotikabrott så är man dömd för narkotikabrott? Det finns liksom ingen, jag var bara full och höll i ett järnrör-ursäkt?

please , kan du inte vara så rak att du med källa visar var du får dina siffror ifrån, eller är det hittepå?

Abolsut. Ville bara kolla att du inte kommer att fortsätt stödja SD, ett parti med överrepresentation av dömda vaneförbrytare i riksdagen?

Vill bara kolla. Du anser att om man är dömd för narkotikabrott så är man dömd för narkotikabrott? Det finns liksom ingen, jag var bara full och höll i ett järnrör-ursäkt?

Ja visst. Sluta dra ut på det nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 863
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Västeråsträffstråden