SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst är där en skillnad, men om du läser vad jag skrev så ser du beskrev både näthatarna, de som hotar och sprider lögner och de som går till fysiskt våld. Alltså gjorde jag en skillnad mellan dem. Och genom att sprida lögner om en organisation, ett parti så gör man sig till del av dessa fanatiker.

Nu skrev jag ju inte att, utan jag skrev om, ingen redovisning av forskningsresultat framkommer så är det ju frågan om lögner eller hur ;)

Och det som retur på påståendet "det är en objektiv sanning att SD är ett rasistiskt parti. Att det finns objektiva forskare och personer som tycker det."
Det är ju därför jag har sagt att det borde avgöras i svensk domstol (högsta instans) så att vi för ett bevis på det. Sen kan ju folk få tycka vad dom vill men då är det ju bara att hänvisa till vad domstolen har sagt och det skulle ju vara mer värt än vad folk tycker.

Det är ju därför jag har sagt att det borde avgöras i svensk domstol (högsta instans) så att vi för ett bevis på det. Sen kan ju folk få tycka vad dom vill men då är det ju bara att hänvisa till vad domstolen har sagt och det skulle ju vara mer värt än vad folk tycker.
de som leder SD är säkerligen ganska väl medvetna om att en icke föraktlig del av deras väljare har rasistiska åsikter.
Därför har man lagt ner mycket resurser för att få till ett partiprogram som inte kliver över gränsen till rasism, men som ligger så nära som möjligt för att kunna behålla dessa väljare.
Därför kan jag så benhårt säga att SD inte är ett rasistiskt parti, förutsatt att man grundar det på vad partiet officiellt skriver och säger.

Det är många här som har svårigheter att förstå detta politiska finlir.

För att rösta på ett parti så ska man dels lästa partiets officiella linje + och det är inte det minst viktiga, man ska kolla vad deras företrädare står för.
Därför röstar jag inte på SD.

Därför röstar jag inte på SD.

Det gör ingenting, det finns det nu över 1 miljon svenskar som gör. Att M skulle återta några väljare från SD är tämligen otroligt eftersom man sagt sig vara nöjd med överenskommelsen med MP om invandringen. Nu har det förvisso tillsatts en utredning av partiet som ska vara klar i höst säger AKB, frågan är om folket med det låter sig nöja eller ej. När man väl tagit steget från ett av 7-klöverns partier till just SD så har man gjort det efter moget övervägande. Man vet att man kommer att få utstå mycket spott och spe, bli kallad rasist, nazist, islamhatare och allehanda påhittade klisterlappar från de PK vänliga vänster gänget.

Framför allt i media. Och just därför är steget tillbaka mycket mycket stort, det krävs handling och inte några små "låtsasutspel" som FP och KD t.ex ägnat sig åt på senare tid.
M kommer att fortsätta tappa väljare till SD just p.g.a partiets oförmåga att under sina 8 år vid makten lyfta ett finger för att med kraft och beslutsamhet hantera migrationsfrågan och DÖ var nog sista spiken i kistan för de väljare som tvekat.

AKB har ju bekänt sig till samma tro och inställning som Reinfeldts "öppna era plånböcker" och det torde inte många "gammelmoderater" tycka vara en god idé, speciellt som uppgörelsen slöts med MP. Det är ju ett ytterlighetsparti på yttersta vänsterkanten i samma anda som V numera. Ms väljare ser ju inte med blida ögon på det 6% partiet som nu dessutom dikterar mycket av regeringens politik. Det pågår en tyst protest inom partiet mot vansinnet med migrationen.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/moderater-vagrar-valkampanj-vill-se-farre-flyktingar
Bara ett exempel från förra året, det lär inte blivit bättre.

Det gör ingenting, det finns det nu över 1 miljon svenskar som gör. Att M skulle återta några väljare från SD är tämligen otroligt eftersom man sagt sig vara nöjd med överenskommelsen med MP om invandringen. Nu har det förvisso tillsatts en utredning av partiet som ska vara klar i höst säger AKB, frågan är om folket med det låter sig nöja eller ej. När man väl tagit steget från ett av 7-klöverns partier till just SD så har man gjort det efter moget övervägande. Man vet att man kommer att få utstå mycket spott och spe, bli kallad rasist, nazist, islamhatare och allehanda påhittade klisterlappar från de PK vänliga vänster gänget.

Framför allt i media. Och just därför är steget tillbaka mycket mycket stort, det krävs handling och inte några små "låtsasutspel" som FP och KD t.ex ägnat sig åt på senare tid.
M kommer att fortsätta tappa väljare till SD just p.g.a partiets oförmåga att under sina 8 år vid makten lyfta ett finger för att med kraft och beslutsamhet hantera migrationsfrågan och DÖ var nog sista spiken i kistan för de väljare som tvekat.

AKB har ju bekänt sig till samma tro och inställning som Reinfeldts "öppna era plånböcker" och det torde inte många "gammelmoderater" tycka vara en god idé, speciellt som uppgörelsen slöts med MP. Det är ju ett ytterlighetsparti på yttersta vänsterkanten i samma anda som V numera. Ms väljare ser ju inte med blida ögon på det 6% partiet som nu dessutom dikterar mycket av regeringens politik. Det pågår en tyst protest inom partiet mot vansinnet med migrationen.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/moderater-vagrar-valkampanj-vill-se-farre-flyktingar
Bara ett exempel från förra året, det lär inte blivit bättre.
? har för mig att det var ca 800 000 som röstade SD vid senaste valet och nästa val dröjer väl så? Kan du se så långt fram i framtiden? inte illa ;)

Psst @golit säg inget till nån är du snäll. Nu jäklar .......

för att ljuta lite frityrolja på vågorna...

Dementerar nu fritösteorin
Lars Franzell dementerar att branden ska ha haft något med en fritös att göra.
– Ja, det kan jag faktiskt göra. Ordet fritös nämns över huvud taget inte i utredningen, säger han.
Enligt honom är utredningen ännu inte klar och han vill därför inte säga något om brandorsaken. Fritösen kan dock avskrivas.
– Om inte någon som flydde från branden tog med sig en brinnande fritös under armen, vilket låter ganska otroligt
.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20445213.ab

? har för mig att det var ca 800 000 som röstade SD vid senaste valet och nästa val dröjer väl så? Kan du se så långt fram i framtiden? inte illa ;)

Tja att döma av opinionssiffrorna så ökar SD och inte tvärtom därom är alla opinionsinstitut eniga, har du annan uppfattning?
I så fall presentera gärna dina siffror.
Hur mycket beror på vem man stödjer sig på men snittet är runt 14%.
199.000 personer är inte så många % eller hur?

Det är också väldigt intressant att, nu när Wallström lyckats att på 6 månader antagonisera både Israel och Arabvärlden och Alliansen håller tyst. Inte ett ljud. DÖ blev DÖden för dessa stackare, det ska bli intressant att se hur många jobb som kommer att gå förlorade pga detta. Att det skulle begränsa sig till Saudi och 300 miljoner är nog en utopi.

Det är också väldigt intressant att, nu när Wallström lyckats att på 6 månader antagonisera både Israel och Arabvärlden och Alliansen håller tyst. Inte ett ljud. DÖ blev DÖden för dessa stackare, det ska bli intressant att se hur många jobb som kommer att gå förlorade pga detta. Att det skulle begränsa sig till Saudi och 300 miljoner är nog en utopi.
Inte vill väl Saudi sälja nån olja till oss efter detta. Så vi får väl köpa från nån annan diktatur då

Inte vill väl Saudi sälja nån olja till oss efter detta. Så vi får väl köpa från nån annan diktatur då

Nja frågan är nog om dom vill köpa något alls av oss Saudi står trots allt för 11% av vår export. Ericsson, Arla, Sandvik, ABB lång lista
Fast migrationen ger ju ett sånt stort överskott så några miljarder hit eller dit spelar ingen roll för Sossarna. Undrar var lbbs parti säger, det är väldigt tyst från AKB

Vad fan gör jag nu?

Senast ändrad:
Fast "senaste" artikeln sa väl att SD ökar nu med mer högutbildade och även kvinnor... SAMTIDIGT hette det i en annan artikel att MP nu tappar framför allt av sina högutbildade och kvinnor ? Samband ?
Det kanske inte är M som tappar lika mkt nu utan MPväljare som inser faran de med....

Nja frågan är nog om dom vill köpa något alls av oss Saudi står trots allt för 11% av vår export. Ericsson, Arla, Sandvik, ABB lång lista
Fast migrationen ger ju ett sånt stort överskott så några miljarder hit eller dit spelar ingen roll för Sossarna. Undrar var lbbs parti säger, det är väldigt tyst från AKB

Vad fan gör jag nu?
Den som uttalade sig i kvällen Rapport var ju Annie som tyckte det var bra att vi säger upp avtalet med Saudi.

Än en gång får Lövet vika sig för Mp...

Fast "senaste" artikeln sa väl att SD ökar nu med mer högutbildade och även kvinnor... SAMTIDIGT hette det i en annan artikel att MP nu tappar framför allt av sina högutbildade och kvinnor ? Samband ?
Det kanske inte är M som tappar lika mkt nu utan MPväljare som inser faran de med....
Det verkar som om folk i gemen verkar inse faran nu. Regeringen tycks veta bättre än Svensk Näringsliv och fortsätter att förstöra för svenska företag utomlands samtidigt som man belastar landets ekonomi med invandrare som kommer hit o lever på bidrag och som samtidigt tär på sjuk o äldrevård. Det blir ju ännu mer obalans i statens finanser

för att ljuta lite frityrolja på vågorna...

Dementerar nu fritösteorin
Lars Franzell dementerar att branden ska ha haft något med en fritös att göra.
– Ja, det kan jag faktiskt göra. Ordet fritös nämns över huvud taget inte i utredningen, säger han.
Enligt honom är utredningen ännu inte klar och han vill därför inte säga något om brandorsaken. Fritösen kan dock avskrivas.
– Om inte någon som flydde från branden tog med sig en brinnande fritös under armen, vilket låter ganska otroligt
.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20445213.ab

Men du vet väl att en moskebrand med naturliga orsaker friskriver genast alla rassenassars hatbrott mot muslimer och moskeer, i ett enda svep.

Vad fan gör jag nu?
11,2 miljarder till saudi, straxt över 100 miljaeder till Norge + straxt över 100 miljarder till Tyskland så hur får du till att saudi stor för 11% av sveriges export?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 863
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar