SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men får att återgå till ämnet, du håller med om att det finns objektiva forskare?

Det finns säkert men jag har ännu inte sett någon forskning som varit objektiv presenterats i tråden.

LBB, Oldie och Blue bidrar med forskning som stödjer det SD tror på (LBB är mej veterligen inte SD anhängare)

Sjöberga och Golit kommer med forskning som stödjer rasist snacket.

INGA är objektiva, för hade de varit objektiva forskningar hade ingen sida kunnat säga att den är fel ?
Eller såklart så är de objektiva men vardera sida tycker fakta saknas i forskningarna som gör att de ändå inte kan ses som sanningar ?

Sjöberga och Golit kommer med forskning som stödjer rasist snacket.

Eller såklart så är de objektiva men vardera sida tycker fakta saknas i forskningarna som gör att de ändå inte kan ses som sanningar ?

Jodå. Det är inga bekymmer om man bara läser forskingen, då vet man att SD är ett rasistiskt parti.

Jodå. Det är inga bekymmer om man bara läser forskingen, då vet man att SD är ett rasistiskt parti.
Fint då har du säkert en källa på det.
Annars får man väl anta att det är ditt alter ego som försett dig med snedvriden information som vanligt ;)

Att många SD:are uppenbart är rasister förnekar ingen, men det är betydligt svårare att klistra det epitetet på partiet självt.

Objektiva fakta.
;) du skulle inte vilja citera dessa sk objektiva fakta, naturligtvis med källhänvisning.
Naturligtvis exkluderas åsiktsyttringar o debattartiklar utan det är ju forskning som gäller.

Men du avslöjar ju själv akilleshälen i din argumentation gällande att SD som parti skulle vara ett rasistiskt parti.
Genom att skriva "Tack, golit tycker det räcker med vad företrädare för partiet säger."

Frågan som är uppe gäller om SD som parti kan överbevisas , genom dokumentation, om att vara ett rasistiskt parti.

Och det står tämligen klart att det kan man inte.

Psst @golit säg inget till nån är du snäll. Nu jäklar .......

Eller så kan man vara fortsatt mycket ledsen över alla de attacker, hatbrott och vandaliseringar som sker mot moskéer av högerextrema krafter.

Ska vi ignorera terrorhot från islamister bara för att så många falskeligen anklagade dem för Utöya initialt?

Följande står väl tämligen klart:
Hatbrott o vandalisering sker mot Muslimska inrättningar, Judiska inrättningar, Politiska lokaler och politiker främst tillhörande SD.
Nu talar jag om polisanmälda fastställda brott.

På nätet angriper fanatiker ur alla läger varandra med icke lagliga medel. Hot o smutskastning är legio.

Därför vore det på sin plats om Golit kunde redovisa de forskningsresultat som visar att SD är ett rasistiskt parti.
Kan eller vill han/hon/dom inte göra det så kan man nog med fog hävda att man kan betrakta Gollitarna som en del av dessa fanatiker..;)

Följande står väl tämligen klart:
Hatbrott o vandalisering sker mot Muslimska inrättningar, Judiska inrättningar, Politiska lokaler och politiker främst tillhörande SD.
Nu talar jag om polisanmälda fastställda brott.

På nätet angriper fanatiker ur alla läger varandra med icke lagliga medel. Hot o smutskastning är legio.

Därför vore det på sin plats om Golit kunde redovisa de forskningsresultat som visar att SD är ett rasistiskt parti.
Kan eller vill han/hon/dom inte göra det så kan man nog med fog hävda att man kan betrakta Gollitarna som en del av dessa fanatiker..;)

Jag vet inte hur du ställer dig till det, men själv ser jag en väldig skillnad på att utföra ett hatbrott och att på ett internetforum skriva att ett parti är rasistiskt.

Jag vet inte hur du ställer dig till det, men själv ser jag en väldig skillnad på att utföra ett hatbrott och att på ett internetforum skriva att ett parti är rasistiskt.
Det är väl inte värre att vara rasist än att vi inte vilja ha lika lön för män o kvinnor....tex. Båda är ju inte olaliga.

Visst är där en skillnad, men om du läser vad jag skrev så ser du beskrev både näthatarna, de som hotar och sprider lögner och de som går till fysiskt våld. Alltså gjorde jag en skillnad mellan dem. Och genom att sprida lögner om en organisation, ett parti så gör man sig till del av dessa fanatiker.

Nu skrev jag ju inte att, utan jag skrev om, ingen redovisning av forskningsresultat framkommer så är det ju frågan om lögner eller hur ;)

Och det som retur på påståendet "det är en objektiv sanning att SD är ett rasistiskt parti. Att det finns objektiva forskare och personer som tycker det."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 863
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar