SD lägger ner invandringsfrågan....

Sv: SD lägger ner invandringsfrågan....

Den här tråden är ganska förutsägbar, det är även SD och Åkesson.

Klart som korvspad att de är beredda att kohandla för att bädda för sin närvaro efter valet. Och nej, jag tror inte man kan stoppa sin profilfråga i malpåse när den egentligen är den enda man har. Men det är ganska sjysst lön att vara riksdagsman, klart man vill vara kvar och det gör man bäst med ett sånt här utspel innan de andra partierna gör upp inför valet hur de ska hålla SD utanför dörrarna.

Jag kan inte se hur det skulle hjälpa.
De kan ju fortfarande inte räkna rätt på något sätt alls.

Så vad annat skulle man då vilja förhandla med dem om?
Inte budgeten i alla fall.

Är väl egentligen logiskt..
Titta bara på det andra ytterkantspartiet, där reformerade man ju radikalt, bytte namn och frånsvor sig sina gamla ideal.
Jag för min del är övertygad om att det bara är tillfälligt. Skulle man få makten skulle nog parentesen försvinna hos V(pk) ;)

Fast det handlar ju inte alls om att de släpper frågan. Bara att den ska hållas utanför de förhandlingar som Jimmie Åkesson hoppas få till med övriga partier för att få reell politisk makt.

Ur intervjun i SvD (som Aftonbladet återger delar ur, varför skulle Aftonbladet vara hackad?):

Betyder det att ni inte kräver något genomslag i invandringsfrågan för att stödja en viss statsminister?

– Om positionerna är låsta, och man hänvisar till den frågan, då kan det vara en öppning för långsiktig dialog att börja med att prata om något annat. Det tror jag att alla vinner på. Sedan är det klart att jag inte kommer att släppa invandringspolitiken, den är viktigast för våra väljare.

Senast ändrad:

Fast det handlar ju inte alls om att de släpper frågan. Bara att den ska hållas utanför de förhandlingar som Jimmie Åkesson hoppas få till med övriga partier för att få reell politisk makt.

eller som en säger på landet...att vända kappan efter vinden;)

Som du ser i citatet: det handlar om vilka partier de ska stödja när det gäller att bilda regering, om de för vågmästarroll i nästa val.

Visst.
Men de kommer ju att vilja ha något tillbaka på det.
Så något måste förhandlas om.
Hur förhandlar man med någon som inte kan räkna?

Det blir ju svårt när man då inte ens kan komma överens om den enkla matematiken som ligger bakom olika beslut.

Det alla vill ha tillbaka i regeringsförhandlingar är ministerposter. Samt, skrivningar om deras hjärtefrågor, kanske konkreta satsningar på morötter i skolbespisningen (för att kunna visa de egna väljarna att Titta, det här är vår förtjänst).

Men det går ju inte i det där fallet.
För det så måste man åtminstone kunna räkna.

Utländska medier gör just nu narr av Åkesson och jag tror att det är hans orsaken till detta utspel.

Senast ändrad:

Nja, BBC-klippet är några år gammalt, om det är det du tänker på. Det bara återföddes på internet i veckan.

Läser man SvD-intervjun noggrant så framstår det inte som något planerat utspel i mina ögon, mer ett par ganska vaga uttalanden. Såsom det ofta blir inför ett val när man vill hålla sig väl med alla parter.

Aha, jag trodde att du tänkte på intervjun i BBC.

Men oavsett vilket så tror jag inte att uttalandena i SvD-s intervju har med det att göra. Den är förmodligen gjord för ett tag sedan, den är ju en av deras stora partiledarintervjuer och har förmodligen legat ett tag i väntan på publicering.

Den i BBC ligger i min påse "SD kan inte räkna".
Detta tillsammans med en massa andra uttalanden och klipp.

Jag har ännu inte sett ett enda bevis på att någon i det partiet skulle vara förmögen att räkna.

Tårtan är ju också ytterligare en förolämpning.
Det kanske finns en gräns även för Jimmie Åkesson på hur mycket han tål rent personligen.

Äh, att räkna är ju skitenkelt: ett järnrör, två järnrör, tre järnrör osv...

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 178
Senast: tanten
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 761
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama