Om nån av eleverna satte dit läraren ja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@tornblomma Varför i all fridens namn gav du honom burken? Aldrig i livet någon hade fått något av mig som uppträder så, vare sig det är en av tonåringarna på mitt jobb, en skrikande tvååring eller en tiggare.
Om folk slutar ge tiggare något så försvinner dom. Sen ska dom ges humanitär hjälp. Rejäla insatser då dom lever i misär i sina hemländer.
Det är bra att dom synts men nu måste dom få riktig hjälp så det blir bättre levnadsvillkor för dom.
Oj vilket stim SD är i nu. Nästan dubbelt så stora som F! i EU valet. Men som sagt, "alla" valbarometrar visar inte att SD är större än F!, kollade det nu.
SD marscherade ju rejält i EU valet, vilket smällkaramell det blev. Det lär nog bli likadant här i höst...ja jag tror inte SD går framåt i höstens val.
Mycket av deras framsteg var pga det låga valdeltagandet.
Men visst är det skrämmande att rasismen sprider sig så i skåne.
Men om man inte gillar SD och inte ens går o röstar, ja då får man faktiskt skylla sig själv och ska då inte gnälla på varför SD är dom som ökade mest av alla partierMycket av deras framsteg var pga det låga valdeltagandet.
Ja och det är skrämmande att de som sympatiserar med SD inte verkar begripa att det är ett rastistiskt parti.
En idiot i mitt fb flöde påpekade att bara för att SD vill begränsa invandringen så är de inte rastister. Alltså jag orkar inte
Eller en annan variant på temat. Att man blir kallad rastist bara för att man har åsikter om invandring och att det enda partiet som överhuvudtaget har invandringen på sin agenda är SD och då får de också röster.
Den enda person i skolvärden jag hört säga något liknande var en lärare av italiensk härkomst. Den läraren menade att visst kunde en urspårad elev bli något, han kunde bli tjuv eller hallick.
Helt häpnadsväckande och om en lärare sade något sådant till eleverna skulle de anmälas och avstängas bums. INGEN lärare skulle säga "dig blire inget av blatteunge", det är rent BS och bara ett simpelt inlägg i det allmänna klimatet att racka ned på lärare och skola.
Och Gammeln jublarSD marscherade ju rejält i EU valet, vilket smällkaramell det blev. Det lär nog bli likadant här i höst...
Du menar "stäng gränserna och släng ut så många som möjligt"? Om man menar att det är enda sättet att diskutera invandringen på är det bara SD av riksdagspartierna som står för det, ja. De andra partierna har en mer verklighetsförankrad syn, och tar upp saker som integration...
Mina höstadielärare kallade regelbundet flera nysvenskar i klassen för ohyra/insekter/blattar. Rektor tyckte inte det var så konstigt eftersom det oftast skedde i affekt... Detta var sent nittiotal.
Ja exakt! (jag hoppas verkligen inte att du trodde att jag på något vis sympatiserar med SD - för så ser nästan din kommentar ut, men jag läser den som en generell kommentar och inte riktad till mig personligen)
jag fattar inte hur folk köper retoriken att det BARA är SD som diskuterar invandring/integration. Hur kan de missa alla andra partier? JAG fattar det inte.
det är så jäkla bisarrt.
Ja, samma för mig, min högstadielärare på 90-talet kallade invandrarna för araberna och raljerade över deras namn.Mina höstadielärare kallade regelbundet flera nysvenskar i klassen för ohyra/insekter/blattar. Rektor tyckte inte det var så konstigt eftersom det oftast skedde i affekt... Detta var sent nittiotal.