SD Design's träns

Då ska nog jag oxå köra på full. Har cob i hans nuvarande, men käkremmen är väldigt tajt.

En fråga till till er som har vanligt kandar (ej rundsytt), går det att plocka bort ett sidostycke så det blir ett vanligt träns? (jag använder inte aachenremmen och hade velat ha utan den lilla flärpen på nosgrimman).

Det brukar gå. Vet dock att en stallkompis hade ett som inte gick att plocka isär. Tror det var från Hööks.
Men man brukar se på bilderna om det går eller ej.
Jag har köpt flera såna och haft som träns för att slippa ful flärp för achen på nosgrimma.

@super @tuaphua
Men vet ni hur det är på just SD designs kandar? Om man kollar på bilderna så ser det ut som att det är fastsytt sas. Men jag vet inte alls hur nackstyckena är tillverkade, så jag kan ha fel. De kanske köper löst genom dem.
Jag har skickat iväg frågan till en återförsäljare oxå, så får se vad de svarar. :)

@super @tuaphua
Men vet ni hur det är på just SD designs kandar? Om man kollar på bilderna så ser det ut som att det är fastsytt sas. Men jag vet inte alls hur nackstyckena är tillverkade, så jag kan ha fel. De kanske köper löst genom dem.
Jag har skickat iväg frågan till en återförsäljare oxå, så får se vad de svarar. :)

Tyvärr inte! Jag har inte sett de innan tråden ens.

@super @tuaphua

Kollade nu. Och det ser ju ut som ett fast nackstycke, dvs det blir stroppar kvar om man tar bort sidostyckena. På samma vis som min stallkompis kandar var utformat.

Tyvärr inte! Jag har inte sett de innan tråden ens.
Ok, jag sa till återförsäljaren att jag var ute efter ett träns utan flärp på nosgrimman, och de skulle iaf kolla med SD Design, antingen om de kan tillverka vanligt träns utan eller om det går att ta bort bridongremmen. Vi får se vad de svarar.
Jag har blivit kär i de tränsen iaf, jag har inte råd att lägga flera tusen på ett träns, och tycker att detta endå verkar vara ett vettigt alternativ och dessutom snygga! :D

Ok, jag sa till återförsäljaren att jag var ute efter ett träns utan flärp på nosgrimman, och de skulle iaf kolla med SD Design, antingen om de kan tillverka vanligt träns utan eller om det går att ta bort bridongremmen. Vi får se vad de svarar.
Jag har blivit kär i de tränsen iaf, jag har inte råd att lägga flera tusen på ett träns, och tycker att detta endå verkar vara ett vettigt alternativ och dessutom snygga! :D

De kanske annars kan skicka med en kandar-nosgrimma till ditt träns?

Kollade nu. Och det ser ju ut som ett fast nackstycke, dvs det blir stroppar kvar om man tar bort sidostyckena. På samma vis som min stallkompis kandar var utformat.
Mm, det är det jag är rädd för. Annars är det ju ett smidigt sätt att bli kvitt den där flärpen på nosgrimman ;)

Mm, det är det jag är rädd för. Annars är det ju ett smidigt sätt att bli kvitt den där flärpen på nosgrimman ;)

Jag hade ett Premiera- Kandar som jag hade som träns innan jag köpte OS. Det går att plocka bort ena remmen helt. Dock var iaf mitt i pissdålig kvalitet. Jag vet dock att andra varit nöjda med sina. Mitt var lädret som plast och målat mer än färgat på djupet. Det krackelerade ganska fort och flagnade. Jag vet dock inte om det bara var mitt som var måndagsexemplar.

Jag hade ett Premiera- Kandar som jag hade som träns innan jag köpte OS. Det går att plocka bort ena remmen helt. Dock var iaf mitt i pissdålig kvalitet. Jag vet dock att andra varit nöjda med sina. Mitt var lädret som plast och målat mer än färgat på djupet. Det krackelerade ganska fort och flagnade. Jag vet dock inte om det bara var mitt som var måndagsexemplar.
Jag tror inte att lädret är av jättebra kvalitet på SD Design, men har fått för mig att det är bättre än Premiera. Får hoppas det ;)

Blev en beställning av ett vanligt aachenträns.
På kandaren som inte är rundsydda går det inte att plocka bort bridongremmen på, hade isf behövt klippa bort den extra remmen på nackstycket. Och eftersom jag har rundsytt i nuvarande träns, så ville jag ha ett vanligt i detta.
Hittade en återförsäljare med väldigt bra service, som kunde tänka sig att skicka ett vanligt träns men med kandarnosgrimma. Problemet var att jag ville ha ett svart med vitt foder och lack på nosgrimman, och tydligen har de inga sådana kandar (svar från SD Design att de inte har den kombinationen på kandar). Så fick helt enkelt bli ett vanligt träns i stl full. Hoppas det passar och att det är ok kvalitet .

Jag hade ett Premiera före, men sålde det snabbt. Det var stelt, tjocka remmar i den rundsydda modellen med spänne på nacke. Lädret är mkt bättre på SD Design. Remmarna är smalare och inte lika klumpiga och lägger sig bättre mot hästen.

En snabbprovning igår, var bara tvungen att se hur det såg ut på hästen.

Det är stl full. Och jag hade nog inte kunnat ha så mkt mindre. Så är nöjd med storleken.
Och så får jag leva med den där flärpen ;).
Ikväll ska jag smörja in det så jag vågar använda det!
DSC_1071_zpsi6jtim5g.jpg

DSC_1056_zpsjjsjgtle.jpg

Mitt remont kom i dagarna! Verkar helt ok för pengarna men liiite skum storlek. Stort runt nosen och stort pannband men sidostyckena på nosgrimman sitter nästan längst ut och min häst har inget långt huvud. :p Perfekta sidostycken och käkrem. :up:

Jag är fortsatt jättenöjd med mitt, både i läderkvalité och passform :) haft många dyra träns som varit mkt sämre.

En snabbprovning igår, var bara tvungen att se hur det såg ut på hästen.

Det är stl full. Och jag hade nog inte kunnat ha så mkt mindre. Så är nöjd med storleken.
Och så får jag leva med den där flärpen ;).
Ikväll ska jag smörja in det så jag vågar använda det!
DSC_1071_zpsi6jtim5g.jpg

DSC_1056_zpsjjsjgtle.jpg
Kommer lite senare, vilken modell är det? Himla snygg!

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Det visade sig att tränset jag köpte från börjes hade ingen bra passform på min häst, så det måste åka tillbaka :( Nu letar jag efter...
Svar
4
· Visningar
1 161
Utrustning Jag letar efter ett nytt träns till min häst. Mina önskemål är följande: • Rundsytt, helst med spännen i nacken • Svart med...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag letar efter ny nosgrimma till mitt PS-träns, den gamla versionen av Flying Change, brunt (mörkbrunt?) Eftersom jag har använt aachen...
Svar
5
· Visningar
1 267
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka