Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har lite bekymmer med att hitta ”rätt” produkter. Schampo (sista månaden ElVital, Barnängen, Ida Warg och Fructis) ett par gånger sedan börjar hårbotten klia och håret känns otvättat.
Vi har supermycket kalk i vattnet, håret är typiskt nordiskt fluff (många men tunna hårstrån). Använde Biolage tidigare år och har provat Björn Axén.
Tips?!
Har helt gått över till aleppotvål och surskölj (äppelcidervinäger+vatten). Håret blir så mjukt och lättskött, och alla problem hårbotten är borta
Min hårbotten blir fort fet och det som funkat bäst på mig, är Lactacyd i hårbotten, Neiural schampoo och så använder jag Bruns balsam i längderna. Det sista funderar jag på att byta bort, dock. Hittar ingen bra ersättare bara.
Jag har gått från att bli fet i hårbotten inom 24 h till att kunna gå 48 h utan att bli fet. Jag har riktat in mig på parfymfritt dock.
Har testat Maria Nila och diverse dyrare schampoo, men det håller bara typ 2-3 månader innan det börjar klia och inget av de jag testat har funkat lika bra på hårbotten som Lactacyd. Inte ens Neutral kan jag ha i hårbotten.
Ja, jag hade eksem i hårbotten och torrt risigt hår innan. Nu är det visserligen fortfarande frissigt emellanåt, men mycket finare!Jag är lite nyfiken på detta. Men jag har så torrt hår, trots fet hårbotten. Kan det funka ändå, tro?
Åh, gud vilket säljande inlägg! Blev svårt sugen på att testa NU!Jag har nyligen provat Maria Nilas Cleansing Powder. Riktigt riktigt bra! Mycket bättre än något torrschampoo i sprayform jag någonsin provat! Mitt hår blir också snabbt fett. Jag tvättade det i söndags (schampookaka och balsamkaka) och i tisdags morse såg det fett ut så jag tog i Maria Nilas Cleansing Powder och håret såg rent ut!! Igår såg det fortfarande rent ut. Det kändes inte rent (så jag tvättade det på kvällen) men det såg rent ut. Vanligtvis ger torrschampoo mig en dag extra. Den kan jag verkligen rekommendera om man har fett hår!
Jag har nyligen provat Maria Nilas Cleansing Powder. Riktigt riktigt bra! Mycket bättre än något torrschampoo i sprayform jag någonsin provat! Mitt hår blir också snabbt fett. Jag tvättade det i söndags (schampookaka och balsamkaka) och i tisdags morse såg det fett ut så jag tog i Maria Nilas Cleansing Powder och håret såg rent ut!! Igår såg det fortfarande rent ut. Det kändes inte rent (så jag tvättade det på kvällen) men det såg rent ut. Vanligtvis ger torrschampoo mig en dag extra. Den kan jag verkligen rekommendera om man har fett hår!
Åh, gud vilket säljande inlägg! Blev svårt sugen på att testa NU!
Åh, gud vilket säljande inlägg! Blev svårt sugen på att testa NU!
Har aldrig testat något torrschampo i puderform, bara puder som ska ha gett volym. Så det vore verkligen roligt att testa för den sakens skull liksom.Vill bara tillägga att jag provat andra Maria Nila produkter utan att bli speciellt imponerad.
Är inte allt torrschampo puder egentligen? Bara att det är i sprayflaska?Har aldrig testat något torrschampo i puderform, bara puder som ska ha gett volym. Så det vore verkligen roligt att testa för den sakens skull liksom.
Ja, så har jag iaf uppfattat det. Men ändå roligt att testa annat, gillar tex. torrschampo i mousseform också.Är inte allt torrschampo puder egentligen? Bara att det är i sprayflaska?
Det känns ju om inte annat som puder när det väl är i håret
Vi har väldigt hårt vatten. Mitt hår brukar jag kunna misshandla rejält utan att det blir några större problem. Men efter jag bott här typ ett år eller så började mitt hår kännas väldigt torrt och risigt. Blev liksom inte bra vad jag än hade för schampo, balsam, inpackning, hårolja etc. Sen började det också kännas klibbigt och otvättat typ efter tvätt med.Jag har lite bekymmer med att hitta ”rätt” produkter. Schampo (sista månaden ElVital, Barnängen, Ida Warg och Fructis) ett par gånger sedan börjar hårbotten klia och håret känns otvättat.
Vi har supermycket kalk i vattnet, håret är typiskt nordiskt fluff (många men tunna hårstrån). Använde Biolage tidigare år och har provat Björn Axén.
Tips?!
Är inte allt torrschampo puder egentligen? Bara att det är i sprayflaska?
Det känns ju om inte annat som puder när det väl är i håret
Tror jag haft den eller något liknande för många år senDen här är i en burk med små hål i locket. Det känns som att står där med kryddburk och kryddar sig själv