E

ekran

Hur lätt är det egentligen idag att hitta en "riktig" bruks schäfer utan "räkrygg" i Sverige och isf. hur kan man hitta dem i detta hav av schäfer kennlar? Jag menar..är det många kennlar nuförtiden i sverige som satsar mer på sunda hundar med kropp för arbete, eller är det räkryggen som gäller mest? Det kanske råder nån slags mitt emellan här? inte extrem räkrygg men inte heller riktigt rak? (ni får ursäkta för ordet räkrygg, kom bara inte på nåt bättre sätt att uttrycka mig). Har aldrig riktigt fastnat för schäfern, troligen för att det är en så otroligt populär hund inom alla områden och jag tänkt att "det finns ju så många nadra mer intressanta raser" (inga påhopp av schäfer ägare tack:angel: ;) ). Men allt eftersom jag lärt känna fler bruks schäfrar så har jag faktiskt förstått varför den är så otroligt populär. Men varför har det blivit så populärt med denna rygg egentligen? :crazy: eller ja..utställning såklart, men vem kan tycka att det är snyggt:confused: . Det är tråkigt att det blivit så tycker jag eftersom schäfern då fått så många rasbundna sjukdomar.
 
Sv: Schäfern

Det är inga större problem igentligen o hitta en bra Schäfer med sund extriör. Frågan är bara i dag om man har tid och ork för en arbetsmaskin.

Har en själv som har en rak o fin rygg med en arbetsmotor som är nåt alldeles gör härlig och jobba med finns ingen begränsning igentligen för hur mycket han vill.Men blir rätt så rastlös o hittar gärna på egna upptåg hemma för o hålla igång. Det gäller o lära dom o kunna slappna av. Han kan vara uppe i varv även direkt efter ett hårt träningspass och Rottisen jag har sover som en gris direkt vi kommer hem för då är han nöjd med dagen.
 
Sv: Schäfern

det går att få tag på trevliga schäfrar som inte är extrema arbetsnarkomaner (även om alla schäfrar bör få jobba ordentligt). PMa om du vill ha tips på kennlar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 532
Senast: Sasse
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 557
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp