schabrak som passar bates momentum?

Sv: schabrak som passar bates momentum?

Jag använder bara RG schabrak :D De sitter som bara den och man slipper de där dumma "stropparna" fram som ändå inte räcker

var kan man hitta/köpa dem schabraken? har även hört om scarpati schabraken har goolat men inte funnit ngt...

rider du dressyr å med dressyr menar jag typ öpnna sluta skänkelvikningar galoppombyten etc (kan man säga enklare former av dressyr=)) i din sadel? eller har du en dressyrsadel till det?

Måste ju ligga knasigt? Har en Butet med extra framskjutna kåpor och mina MIas ligger som ett smäck:D Har klippt bort alla äckliga stroppfästen också, bara lägger schabraket under sadeln och det rör sig inte en millimeter under sadeln iaf. Gäller alla schabrak!

jo som jag skrev tidigare i tråden så har jag köpt 16' schabrak och klämt på stropparna =) så det ledde till att schabraket låg LITE tokigt. det är jätte svårt att skriva för det är väldigt lätt att andra som läser det man skriver avkodar fel. eller att man uttrycker sig fel...

men det är iallafall inte så att schabraken ligger super skrynligt å fel under sadeln då hade nog jag andvänt mitt sunda förnuft och förstått att ngt var fel med sadeln:)

iallafall så ska jag prova att rida utan stropparna i å så håller jag tummarna för att schabraket ligger där det ska!

har du klippt bort dina stroppar eller bara stoppat in/undan dem på ngt fiffigt sätt?

Måste ju ligga knasigt? Har en Butet med extra framskjutna kåpor och mina MIas ligger som ett smäck:D Har klippt bort alla äckliga stroppfästen också, bara lägger schabraket under sadeln och det rör sig inte en millimeter under sadeln iaf. Gäller alla schabrak!

Butet är betydligt mindre uppbyggd framtill än vad Bates är och det är en av orsakerna jag sålde mina Butet för jag behöver stöd för mina knän. Det är orsaken till att det är svårt att få stropparna att räcka till

rider du dressyr å med dressyr menar jag typ öpnna sluta skänkelvikningar galoppombyten etc (kan man säga enklare former av dressyr=)) i din sadel? eller har du en dressyrsadel till det?

Jag rider dressyr i min Bates, dock inte momentum utan CC. På det ena fullblodet gick det inte att ha dressyr sadeln så han fick gå med Bates CC hoppsadeln istället i dressyren.

Dagligen markarbetar jag endast i Bates hoppsadlarna faktiskt

jag har bates evelation det är ju "samma" sadel nästan det är ju lite olika i skinnet.

men jag har vanliga allround schanbrak och hopp schabrak och det funkar bra! har även ett dressyr schabrak som faktiskt sitter någorlunda okej..:bump:

har du ngt tips på en bra dressyrsadel? hört ngt om globus clic?

Jag har Globus Clic dressyrsadeln. Den är jätteskön och bekväm :)
Har också Bates Momentum, mjuk o skön sadel och så har den så bra knästöd :) Idag hoppade jag och då skrynklade schabraket sig lite, det var en Happy-Go-Lucky schabrak, första gången jag red med det. Har också ett Three-horses schabrak, men det passar bra och skrynklar sig inte :)

Har en wintec pro och jag kan bara ha schabrak med kardborre och stropparna längst utspända. utan kardborre blir fel och korvar sig.

klippa är nog att föredra om inte kardborren är tillräkligt lång
/anna

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 775
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 314
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 614
Hundträning Det får bli en tråd till på en gång. Vi roar oss alltså med lydnadsmoment utan tävlingsambitioner. Den svåraste nöten är apport. Det som...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hudvårdstråden 2
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur