Schabrak med stigbyglar???

W

wennstrom

Drömmer om att hitta något som man kan rida i som inte är "i vägen" som en vanlig sadel. Typ ett schabrak med stigbyglar!! Nej, kanske inte, men ni förstår vad jag menar; något som gör att man kommer nära hästen, men ändå ger stöd, för min häst ska man nog inte rida barbacka...
Jag vet att det finns skolsadlar o. dyl, men sadlar kostar MASSOR med pengar. Jag var ute efter något billigare alternativ. Såg något på Hööks häromdagen. Det såg ut som en western-sadel fast i stoppat tyg.
Finns det något sånt eller måste jag uppfinna ett själv?

Barbackasadlar? Som en tjock vojlock i fårskinn med sadelgjord, och man kan sätta stigbyglar i. Kostar väl runt 1500-2000:- :cool:

Min kompis har något liknande det du beskriver.
En ca 4 cm tjock pad, formad som ett schabrak. Man spänner den runt magen och så sitter det fast stigbyglar (i kraftig plast) på den. Vet inte om den är så jättestadig iof.

Tusen tack för tipsen! Jag trodde inte att det fanns sånna grejer.
Underbart!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 931
Senast: Seabaz
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III