scalpers/ballboots

Lokkur

Trådstartare
Hej!
Jag undrar var ni köper era scalpers/ballboots till era travare?
Jag har en islandshäst som jag behöver scalpers till.
Men dom jag har hittat har endast varit 1 storlek och varit i storlek smal då=(
Har beställt ett par som de stod 1 storlek på (som var islandshäst storlek) har inte provat dom än, men dom ser jätte små ut . Vet att dom ska sitta rätt bra åt eller så dom sitter kvar ialf. Men jag vet inte äns om jag får på hoven äns.

Behöver storlek Medium.

Skulle vara jätte bra om ni visste någon internet sida som man kan beställa på:)

tack för svar

Sv: scalpers/ballboots

Alla travshopar brukar ha olika storlekar på scalpers :)

Hej!
Har beställt ett par som de stod 1 storlek på (som var islandshäst storlek) har inte provat dom än, men dom ser jätte små ut . Vet att dom ska sitta rätt bra åt eller så dom sitter kvar ialf. Men jag vet inte äns om jag får på hoven äns.

Behöver storlek Medium.

Skulle vara jätte bra om ni visste någon internet sida som man kan beställa på:)

tack för svar

Vad har du för jättehäst :eek:

Min med treor på fötterna kunde max ha medium stl 2 i skalpers för att de inte skulle åka upp och gjorde det ändå i bland.

Undrar om inte storlekarna på boots skiljer sig mellan islandsaker och andra? Vi blev av en slump med islandshäst och fick med hans utrustning. Han har boots som det står medium på men de är i samma storlek som de som unghästarna har.

Lokkur: Är du van med scalpers? Är man inte van så ser de ganska små ut men de ska sitta tajt för att sitta kvar. Har du testat att sätta dit dom?

Hej!

Behöver storlek Medium.

tack för svar

Ladugårdsinrede.. dom har hemsida, kolla på google... Där finns det mesta, kan varmt rekomendera spikscalpers... Sitter mycket bättere och ger inte heller några skav som ex bakboots kan göra... =) lycka till..

Sager samma som ovan. Vilken jatte hast du maste ha!
Jag har i mitt liva bara haft tva hastar med medium pa skalpers och de var bada over 165 med stora tallrikar till fotter.
Skulle tro att det ar small du behover egentligen. Och de ska sitta riktigt tight! Ofta ar det knappt man far pa och av dem - lite skavsar pa fingrarna ar bara bra...

Undrar om inte storlekarna på boots skiljer sig mellan islandsaker och andra? Vi blev av en slump med islandshäst och fick med hans utrustning. Han har boots som det står medium på men de är i samma storlek som de som unghästarna har.

Lokkur: Är du van med scalpers? Är man inte van så ser de ganska små ut men de ska sitta tajt för att sitta kvar. Har du testat att sätta dit dom?

Yes det har jag gjort:) storlek S var förliten. Men har köpt nu ett par i storlek M och dom var perfekt:)
Och nej jag är inte van med scalpers, men min kompis är det som hjälpte mig:) Vi visste bara inte vart vi skulle få tag i ett par med storlek M:)

Tack för alla svar, och ja min häst har rätt stora hovar.:p

Och är stor för att vara islandshäst:)

Och storlek M sitter tajt.

;)

Hej!

Behöver storlek Medium.

tack för svar

hejsan, du kan gå in på börjes i tingsryds hemsida:) där kan du bestäla:)

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 274
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 952
Senast: Mia_R
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 546
Senast: Tuggben
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 544
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar