saxskräck

L

lady2

Min 1-åring är rädd för saxar och jag får inte röra manen med den och definitivt inte öronen. Jag har övat och övat men det blir inte bättre. Vad gör man?

Sv: saxskräck

Min 1-åring är rädd för saxar och jag får inte röra manen med den och definitivt inte öronen. Jag har övat och övat men det blir inte bättre. Vad gör man?

Lägg ner det ett tag och återkom om några månader...

Elvira var också livrädd för saxar runt öronen när hon var i 2-3-årsåldern, men jag sket i att bråka med henne och återuptog det ganska långt senare och då brydde hon sig inte ett dugg.

Jag tror att det rör sig ganska mycket i de små bebishjärnorna, så något som de tyckt var läskigast i vääärlden en period har de helt enkelt glömt bort helt några månader senare. Eller så har de tänkt över saken under tiden och helt enkelt bestämt sig för att det finns betydligt värre saker att hetsa upp sig över.
Är det det som kallas livserfarenhet? ;)

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
317
Senast: Jeps
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 800
Foder & Strö Jag antar att det finns fler än mig som har detta problem med att manen blir totalt förstörd av balkupan. Är det någon som har någon...
Svar
4
· Visningar
295
Senast: Lole
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 559
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka