Källa på det !
Behövs det källa för att konstatera att man undviker den säkerhetsrisk som all kontanthantering innebär?! Att bokföringen underlättas o s v?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Källa på det !
Det finns väl ingen som bokför om dom sålt tex en moppe,en soffa eller sin rid/avels häst.Behövs det källa för att konstatera att man undviker den säkerhetsrisk som all kontanthantering innebär?! Att bokföringen underlättas o s v?!
@Minett Det har inte slagit dig att alla inte har en android eller iphone?
Det finns väl ingen som bokför om dom sålt tex en moppe,en soffa eller sin rid/avels häst.
Jag skrev NÄRINGSIDKARE - de måste ju självklart bokföra!
Nä inte om man kör SGTDet finns väl ingen som bokför om dom sålt tex en moppe,en soffa eller sin rid/avels häst.
Säljer man nåt dyrare så tar man kvitto.Men alla de som inte är näringsidkare men ändå har mage att sälja saker? (T.ex. sin cykel, sin hästtransport eller sin båt.)
Det hjälper inte mig ett dugg om jag ska föra över pengar.. Jag har visserligen en androidtelefon men den fixar inte att ta hem några appar längre, för gammal telefon men jag anser mig inte ha råd och intresse nog att köpa en ny telefon för att eventuellt kunna använda mig av swish när jag vill köpa något av någon...Man måste inte ens ha det för att vara mottagare av pengar. Men då behöver man t ex internetbank eller telefonbank för att se att man fått pengarna.
Det hjälper inte mig ett dugg om jag ska föra över pengar.. Jag har visserligen en androidtelefon men den fixar inte att ta hem några appar längre, för gammal telefon men jag anser mig inte ha råd och intresse nog att köpa en ny telefon för att eventuellt kunna använda mig av swish när jag vill köpa något av någon...
Säljer man nåt dyrare så tar man kvitto.
Byter bankJa, men hur det hjälper om bankkontoret ifråga inte hanterar kontanter är ju lite oklart
Men det kan nog vara dags att budgetera för det hyfsat snart, kontantanvändningen minskar mer och mer. Och fler och fler smarta lösningar kommer som kräver att man har en smartphone.
Det är ju lite som att vägra använda internetbanken, eller bank-appen (Handelsbankens är galet bra, förstår inte längre hur jag klarade mig utan den).
Den enda som förlorar på att inte hänga med i utvecklingen är du själv.
Byter bank
Jag får väl hålla mig till att handlar av företag som kan ta kort och kontanter... Jag tror jag klarar mig ganska länge på det... Antagligen beror det på hur man lever... Jag har hittills inte hamnat i någon situation där jag har önskat att jag hade kunnat använda swish, den dag jag gör det så ska jag överväga att köpa mig en ny telefon till just det... Jag har inte förstått hur folk kan sätta sig i skuld år ut och år in för att hålla sig uppdaterade med nya telefoner bara för att ha det senaste.