Sätta in pengar via insättningsautomat

Man måste inte ens ha det för att vara mottagare av pengar. Men då behöver man t ex internetbank eller telefonbank för att se att man fått pengarna.
Det hjälper inte mig ett dugg om jag ska föra över pengar.. Jag har visserligen en androidtelefon men den fixar inte att ta hem några appar längre, för gammal telefon men jag anser mig inte ha råd och intresse nog att köpa en ny telefon för att eventuellt kunna använda mig av swish när jag vill köpa något av någon...

Det hjälper inte mig ett dugg om jag ska föra över pengar.. Jag har visserligen en androidtelefon men den fixar inte att ta hem några appar längre, för gammal telefon men jag anser mig inte ha råd och intresse nog att köpa en ny telefon för att eventuellt kunna använda mig av swish när jag vill köpa något av någon...

Men det kan nog vara dags att budgetera för det hyfsat snart, kontantanvändningen minskar mer och mer. Och fler och fler smarta lösningar kommer som kräver att man har en smartphone.

Det är ju lite som att vägra använda internetbanken, eller bank-appen (Handelsbankens är galet bra, förstår inte längre hur jag klarade mig utan den).

Den enda som förlorar på att inte hänga med i utvecklingen är du själv.

Appropå Swedbank så har jag också svindåliga erfarenheter av dom. Men jag gillar Nordea och Handelsbanken, dom är drägliga att ha att göra med även om man ska mickla med kontanter. Handelsbanken har dock mycket bättre internet/mobil-tjänster, så dom är min bank of choice.

Men det kan nog vara dags att budgetera för det hyfsat snart, kontantanvändningen minskar mer och mer. Och fler och fler smarta lösningar kommer som kräver att man har en smartphone.

Det är ju lite som att vägra använda internetbanken, eller bank-appen (Handelsbankens är galet bra, förstår inte längre hur jag klarade mig utan den).

Den enda som förlorar på att inte hänga med i utvecklingen är du själv.

Jag får väl hålla mig till att handlar av företag som kan ta kort och kontanter... Jag tror jag klarar mig ganska länge på det... Antagligen beror det på hur man lever... Jag har hittills inte hamnat i någon situation där jag har önskat att jag hade kunnat använda swish, den dag jag gör det så ska jag överväga att köpa mig en ny telefon till just det... Jag har inte förstått hur folk kan sätta sig i skuld år ut och år in för att hålla sig uppdaterade med nya telefoner bara för att ha det senaste.

Ja, det kan ju jag också tycka. (Som i ganska många år haft Handelsbanken och är utmärkt nöjd med deras kontanthantering.) Men tycker inte du att det vore smidigare om även övriga banken hade kontanthantering alternativt ett vettig lösning för det. (T.ex. insättningsautomater utan maxgräns.)

Absolut jag tycker det är bedrövligt, all service nedmonteras. Ingen är mer emot det än jag för jag förlorade mitt jobb på det.

Jag får väl hålla mig till att handlar av företag som kan ta kort och kontanter... Jag tror jag klarar mig ganska länge på det... Antagligen beror det på hur man lever... Jag har hittills inte hamnat i någon situation där jag har önskat att jag hade kunnat använda swish, den dag jag gör det så ska jag överväga att köpa mig en ny telefon till just det... Jag har inte förstått hur folk kan sätta sig i skuld år ut och år in för att hålla sig uppdaterade med nya telefoner bara för att ha det senaste.

En smartphone som klarar Swish behöver inte kosta mer än 800kr, nypris (Samsung Galaxy Young som man beställer via Ellos). Finns säkert ännu billigare. Med tanke på att vi är på ett hästforum så är det ju verkligen "en piss i havet" jämfört med vad vi lägger på våra hästar.

Min smartphone är 2,5 år gammal och hänger med utan problem, men precis som med datorer så måste man vårda dom (uppdatera, formatera om, byta batterier). Jag är inte ett dugg intresserad av "det senaste" i mobilväg, men jag vill ha något som fungerar med dagens smarta lösningar.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Semestern börjar närma sig slutet och jag har en hel del euro kvar. Kan jag sätta in det i en vanlig insättningsautomat och få in det på...
Svar
2
· Visningar
4 864
Senast: MJLee
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar