Sätta in pengar via insättningsautomat

Jag har inte heller någon smartphone och har definitivt inte tänkt skaffa det heller. Betalar 55 kr för mitt abonnemang i nuläget, och och de billigaste smartphoneabonnemangen kostar väl minst 100 kr, så jag ser ingen anledning att fördubbla mina telefonkostnader när jag redan försöker spara pengar på onödiga kostnader. Då får swish vara hur smidigt det vill. :p

Om man sedan ska vara lite konspiratorisk så har väl bankerna räknat ut att när "alla" börjat använda swish startar de att ta betalt för tjänsten...

Jag har inte heller någon smartphone och har definitivt inte tänkt skaffa det heller. Betalar 55 kr för mitt abonnemang i nuläget, och och de billigaste smartphoneabonnemangen kostar väl minst 100 kr, så jag ser ingen anledning att fördubbla mina telefonkostnader när jag redan försöker spara pengar på onödiga kostnader. Då får swish vara hur smidigt det vill. :p

Om man sedan ska vara lite konspiratorisk så har väl bankerna räknat ut att när "alla" börjat använda swish startar de att ta betalt för tjänsten...
Men? Nu begriper jag inte. Inte behöver du väl byta abonnemang för att du byter telefon?

En smartphone som klarar Swish behöver inte kosta mer än 800kr, nypris (Samsung Galaxy Young som man beställer via Ellos).
Kostar betydligt mycket mindre via ICA. Däremot rymmer den noll med tanke på att den vägrar ha knappt något på minneskortet så rekommenderar inte den. Liten sidonotering bara. Men för 800 kan man helt klart hitta en ok telefon, man behöver verkligen inte avbetala i flera år :)

Kostar betydligt mycket mindre via ICA. Däremot rymmer den noll med tanke på att den vägrar ha knappt något på minneskortet så rekommenderar inte den. Liten sidonotering bara. Men för 800 kan man helt klart hitta en ok telefon, man behöver verkligen inte avbetala i flera år :)

Nä precis, det är inget jag själv skulle köpa - men det är himla bra att det finns budgetalternativ även från "finmärkena" :).

En smartphone som klarar Swish behöver inte kosta mer än 800kr, nypris (Samsung Galaxy Young som man beställer via Ellos). Finns säkert ännu billigare. Med tanke på att vi är på ett hästforum så är det ju verkligen "en piss i havet" jämfört med vad vi lägger på våra hästar.

Min smartphone är 2,5 år gammal och hänger med utan problem, men precis som med datorer så måste man vårda dom (uppdatera, formatera om, byta batterier). Jag är inte ett dugg intresserad av "det senaste" i mobilväg, men jag vill ha något som fungerar med dagens smarta lösningar.
Som sagt så fungerar inte heller den att lägga in appar på, minnet blir fullt på nolltid... Det finns även en anledning till varför jag inte längre har häst eller rider... Men samtidigt är grejen den att ja, visst skulle jag kunna lägga upp runt 2000 för att få en fungerande mobil som jag skulle kunna använda swish, men jag har som sagt inte sett något användningsområde för det för mig än. Däremot är jag betydligt mer sugen på en större bil med fyrhjulsdrift eftersom det är något som jag har saknat flera gånger... Förstår du skillnaden?

Jag ser det som ren kundservice att erbjuda möjlighet till kontant betalning. Brist på mobiltäckning är ett reellt problem med både Swish och iZettle.

Jag ser det som ren kundservice att erbjuda möjlighet till kontant betalning. Brist på mobiltäckning är ett reellt problem med både Swish och iZettle.
Det håller jag med om. Ett företag jag jobbat med hade stora problem med detta. De är mkt på marknader, festivaler och andra tillfälliga evenemang och Skatteverket är på dem för de måste ha ett fungerande kassasystem, men det är svårt när täckningen är usel, försäljningsenheterna är trånga (finns ingen plats mer än för den utrustning som behövs för det de säljer) och dessutom är det mkt utomhus vår/sommar/höst = det måste funka i regn. Det struntar Skatteverket i, men företaget har svårt att få det att fungera praktiskt...

Kontanter är omoderna. Dom innebär en säkerhetsrisk för alla som ska hantera dom, och underlättar för en svart ekonomi.

Swish är den första lösningen för privatpersoner som blivit framgångsrik (izettle blev ju ingen hit). Det kommer säkert komma fler, men jag tror att alla kommer ju vara beroende av en internetuppkoppling på ett eller annat sätt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Semestern börjar närma sig slutet och jag har en hel del euro kvar. Kan jag sätta in det i en vanlig insättningsautomat och få in det på...
Svar
2
· Visningar
4 864
Senast: MJLee
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

• Betäckningar 2023 och föl 2024