Sätta in pengar via insättningsautomat

ponilover

Trådstartare
Okej, min bank slutade för ett tag sedan med all hantering av kontanta pengar och satte istället upp insättningsautomater. Jag satte in pengar via en sådan automat för något år sedan och det fungerade utmärkt. Nu skulle jag göra det igen då jag har sålt en soffa och vill inte ha 6000kr i kontanter.. Men det fungerar inte! Jag har swedbank och går till deras egna insättningsautomat. Jag får stoppa in kortet, trycka in min kod, välja sedelinsättning men sedan kommer det upp "insättning medges ej" och kortet matas ut. Ingen på banken vet vad som är fel och kan inte hjälpa mig. Jag har försökt få tag på någon support för Swedbank men det verkar totalt omöjligt? Har dom ingen vanlig support där man kan ställa en vanlig fråga utan att behöva registrera sig till mobilbanken? Eller är det någon annan som vet vad felet är? Jag har ett mastercard, om det har någon betydelse.

Tacksam för hjälp :)

Okej, min bank slutade för ett tag sedan med all hantering av kontanta pengar och satte istället upp insättningsautomater. Jag satte in pengar via en sådan automat för något år sedan och det fungerade utmärkt. Nu skulle jag göra det igen då jag har sålt en soffa och vill inte ha 6000kr i kontanter.. Men det fungerar inte! Jag har swedbank och går till deras egna insättningsautomat. Jag får stoppa in kortet, trycka in min kod, välja sedelinsättning men sedan kommer det upp "insättning medges ej" och kortet matas ut. Ingen på banken vet vad som är fel och kan inte hjälpa mig. Jag har försökt få tag på någon support för Swedbank men det verkar totalt omöjligt? Har dom ingen vanlig support där man kan ställa en vanlig fråga utan att behöva registrera sig till mobilbanken? Eller är det någon annan som vet vad felet är? Jag har ett mastercard, om det har någon betydelse.

Borde fungera, var länge sedan jag gjorde det själv dock. Men om det inte fungerar i automaten så skulle jag faktiskt säga åt personalen att dom får fixa in det på det sättet som man gjorde för. Tycker det är lite taskig service att inte kolla upp varför det inte fungerar när du är där.

Annars kanske du kan sätta in pengarna på någon annans konto så får dom förra över dom åt dig?

Om personalen på banken säger sig inte kunna hjälpa dig så hade jag bytt bank samma minut. Jag har iofs rätt taskig erfarenhet av Swedbanks (även om det då hette Föreningssparbanken) kundbemötande så jag är inte förvånad ...

Är det ett kreditkort som du får faktura på eller är det ett kort knutet till ett konto i Swedbank där pengarna dras direkt när du betalar?

Om personalen på banken säger sig inte kunna hjälpa dig så hade jag bytt bank samma minut. Jag har iofs rätt taskig erfarenhet av Swedbanks (även om det då hette Föreningssparbanken) kundbemötande så jag är inte förvånad ...
Mmmm Jag har lämnat Swedbank.

När Föreningsbanken slogs ihop med Sparbanken så var det en hel del gnissel och det gick ut över kunderna. Två helt olika företagskulturer skulle samsas.

Själv har jag upplevt att en i personalen muttrade över mitt (fd föreningsbanks-) konto -Ni har så konstiga kontonummer. Surt replikerade jag -VI har så konstiga kontonummer. Det gjorde inte henne mer serviceminded...

Mmmm Jag har lämnat Swedbank.

När Föreningsbanken slogs ihop med Sparbanken så var det en hel del gnissel och det gick ut över kunderna. Två helt olika företagskulturer skulle samsas.

Själv har jag upplevt att en i personalen muttrade över mitt (fd föreningsbanks-) konto -Ni har så konstiga kontonummer. Surt replikerade jag -VI har så konstiga kontonummer. Det gjorde inte henne mer serviceminded...

Utmärkt replik från din sida!

Det främsta exemplet är när min mamma skulle ta ut kontanter i automaten precis utanför banken. Av oklar anledning snodde automaten kortet så mamma gick in på banken. Väl framme vid kassan säger personalen snorkigt att det inte stämmer. Joho, det hände ju för fem minuter sen, svarade mamma. Då kommer personalens absolut bästa svar: Ja, men du finns inte. (Som kund får vi anta att personen menade.) Det gjorde därmed att det inte heller gick att ta ut kontanter så mamma fick åka hem utan vare sig pengar eller bankomatkort. Ett par dagar senare blev hela familjen kunder i Handelsbanken istället. Det kan dock inte ha varit någon större förlust eftersom åtminstone mamma ändå inte fanns :cautious:

Min pojkvän jobbar på Swedbank, han hälsar: ring telefonbanken på tel 0771-221122. Där kan man ställa allmänna frågor utan kod, frågor gällande specifika konton kräver fyrsiffrig kod men även det kan de hjälpa till med på telefonbanken. Mycket underligt att de inte kan hjälpa till på bankkontoret. Om du har en smartphone, ladda ner Swedbanks app - där finns alla telnr samlade.

Hoppas det var till hjälp @ponilover

Jag har varit med sedan Föreningssparbanken-Swedbank-Sparbanken 1826-Sparbanken Skåne... ;) Min mamma jobbade under Föreningssparbanken- och Swedbank-tiden, så jag har liksom bara varit kund där "helt automatiskt". Kan också hålla med om att de har lite mystisk kundservice. Har ett bankkort som gäller t.o.m. februari. De senaste månaderna har det funkat sisådär, för det börjar bli väldigt slitet. Mejlade då och hörde om jag kunde få ett ersättningskort skickat till mig lite tidigare. Svaret var då att det var enklast om jag gick in på mitt bankkontor för hjälp. Fast det är det knappast för mig. Jag jobbar 2,5 mil ifrån bankkontoret som bara är öppet mellan 10-13 två dagar/vecka och har förlängda öppettider (till kl 18) en dag/vecka. Jag kunde inte riktigt förstå varför de inte bara kunde skicka ett ersättningskort lite tidigare i stället? Det är ju ändå så de gör, dvs kortet hamnar i brevlådan.

Jag har själv satt in pengar med mitt dåvarande bankkort som förvisso var VISA och ett kort jag "fått" av Swedbank som var kopplat till mitt konto, nu har jag fått ett nytt kort Mastercard (också Swedbanks egna), skulle egentligen sätta in men det har aldrig blivit av. Jag hoppas fallet löser sig för TS.

Swedbank är inte direkt kända för att vara hjälpsamma eller speciellt trevliga. Om man inte råkar känna de som jobbar där. Nu råkar jag göra det och då funkar det ju att ha Swedbank (hyfsat) det och jag nog helt enkelt är för lat för att byta bank, är nog egentligen enda anledningarna att jag faktiskt fortfarande har Swedbank.
Jag kan förresten inte heller alltid sätta in pengar i automaten. Ibland får jag göra lite hokuspokus grejer med kortet för att det ska funka, gnugga på chippet osv. Är det 5, 10 eller 15ooo kronors gräns på den automat du använder? Vissa har 5000 kr gräns. Så det går bara att sätta in max 5000 kr per dag.
Dock typiskt Swedbank att ingen inne på banken tyckte det var värt att bemöda sig med att hjälpa en kund.

Vilken kass bank. :cautious:
Gå till ett forex kontor och sätt in pengarna där om det inte löser sig. Dock kan det kosta. Jag har skaffat ett forex kort och sätter in extra pengar på det där och då är det gratis (gratis för danske bank och länsförsäkringarna med har jag för mig) har i vanliga fall länsförsäkringarna. Och sparkonto hos Santander (fd ge money bank) med superbra ränta jämfört med andra banker :p (1.75%) kontentan : byt bank :p

För insättningar?! Det var det absolut mest korkade jag hört i banksammanhang, och det är ändå i stark konkurrens med andra dumheter.

Nu verkar det i o f s inte som TS har satt in 4000 kr tidigare i veckan, så jag tvivlar på att det är problemet.
Fast så är det oavsett vilken bank man har. Ska man sätta in mer får man fylla i blankett och göra det manuellt.

En snabb googling gav även detta resultat:
Hej! Det är svårt att svara på exakt vad det kan vara som orsakar att insättningen inte medges. Kan det vara så att du försökt sätta in ett för stort belopp? Maxgränsen för insättning är 10 000 kronor per vecka och kort. Insättningsautomaterna har även en gräns för antal sedlar per insättning, max 30 stycken. Annars skulle det kunna bero på att just den automaten du försökte sätta in pengar i var full och att det helt enkelt inte fanns plats. Du får gärna kontakta Bankomat så kan de ta reda på mer om det var något tekniskt fel på automaten, du når dem på 010-588 90 90. Hoppas du får en fin dag! / Susanne

Jag har varit med sedan Föreningssparbanken-Swedbank-Sparbanken 1826-Sparbanken Skåne... ;) Min mamma jobbade under Föreningssparbanken- och Swedbank-tiden, så jag har liksom bara varit kund där "helt automatiskt". Kan också hålla med om att de har lite mystisk kundservice. Har ett bankkort som gäller t.o.m. februari. De senaste månaderna har det funkat sisådär, för det börjar bli väldigt slitet. Mejlade då och hörde om jag kunde få ett ersättningskort skickat till mig lite tidigare. Svaret var då att det var enklast om jag gick in på mitt bankkontor för hjälp. Fast det är det knappast för mig. Jag jobbar 2,5 mil ifrån bankkontoret som bara är öppet mellan 10-13 två dagar/vecka och har förlängda öppettider (till kl 18) en dag/vecka. Jag kunde inte riktigt förstå varför de inte bara kunde skicka ett ersättningskort lite tidigare i stället? Det är ju ändå så de gör, dvs kortet hamnar i brevlådan.
Vad konstigt. Jag har swedbank och när mitt kort slutade fungera förra året så mejlade jag (via internetbanken) och skrev att jag ville ha ett nytt och ett par dagar senare låg det i brevlådan. Vad ska de göra på kontoret liksom? Kontrollera att ditt kort verkligen är slitet? :crazy:

För insättningar?! Det var det absolut mest korkade jag hört i banksammanhang, och det är ändå i stark konkurrens med andra dumheter.
Alla banker har ju sådana tak för att minska omloppet med svarta pengar. Man får sätta in mer men inte utan att kunna styrka var pengarna kommer ifrån. Varför är det korkat?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Semestern börjar närma sig slutet och jag har en hel del euro kvar. Kan jag sätta in det i en vanlig insättningsautomat och få in det på...
Svar
2
· Visningar
4 864
Senast: MJLee
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka