Sätta ihop två marsvin

Fossing

Trådstartare
Nu ska min lilla gris få sällskap! Hur ska jag agera när jag sätter ihop dem för första gången?
Tänkte släppa ihop dem ute på golvet först, så att vi kan ta bort dem om de skulle börja bråka. Men hur mycket brukar de bråka? De har bott i samma bur tidigare, varit ifrån varandra i två veckor kanske, kommer det vara lugnt?

Sv: Sätta ihop två marsvin

Det kan säkert bli lite tjiv men marsvin är marsvin.. Det är ju väldigt extremt sällan de skadar varandra även om det låter förfärligt när man släpper ihop de (kan göra)

Jag försökte sätta ihop mina på golvet, men gamlingen märkte inte ens lillan så jag satte in henne i buren (rengjord) medan tanten var ute. När hon kom in skrämde hon lillan ett varv runt buren, sen pussade hon henne på öronen och sen dess är de kompisar. Väldigt odramatiskt!

Jag satte lillen utanför buren, öppnade "dörren" och han hoppade raskt in och började äta hö, medans den store försökte para sig med honom :D Han fattade dock rätt snabbt att detta var tämligen meningslöst... Nu spatserar de runt på köksgolvet och kurrar, lillen hack i häl på den store. Underbart gulligt! Den store hjälper tillochmed den lille ut ur buren när han inte kan klättra över själv :love:

så länge buren är nyrengjord så att det inte e direkt nåns revir så brukar det gå bra å på golvet innan, ännu bättre.. ps marsvin e så rara å harmoniska så det brukar inte hända någe men men ta i trä.. ha ha..:angel: :angel:

Liknande trådar

Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 956
Senast: fixi
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
948
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama