Sätta igång

miamiSwing

Trådstartare
Hej!
har ett hbl sto f-91 som har nu inte blivit riden på i ca 2 veckor, hon har gårr promenader, lite longering och även tömkört henne några dagar i veckan! men har nu fått min sadel o tänkt börja rida igen! men hurfort tappar dom kondisen? hur långsamt ska ja börja? Hon går även i hagen från ca 7-8 till ca 20-21 tiden.

ska man börja skritta i flera dagar och sen börja trava?

hur skulle ni ha gjort?

Sv: Sätta igång

på 2 veckor tappar de typ ingenting. spec inte om hon gått i hagen så mkt. Och "rört" på sig.

Du kan rida som vanligt typ. Kanske inga "jättehårda" pass första veckan eller så....

Tror inte heller hon tappat något nämnvärt...;)

jag skulle ridit min precis som vanligt, men haft i tanken att han stått två veckor, och inte köra stenhårt, men skulle ändå variera turen med både skritt,trav och galopp.

Om min häst hade stått två veckor och var 17 (min är 20) hade jag nog skrittat ut 3-4 dar kanske.Har alltid satt igång försiktigt och aldrig *peppar,peppar* haft en halt häst:)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 735
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 074
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar