Sätta i större RAM-minne?

keramin

Trådstartare
Är det nån som är haj på detta. Jag läser i datorns handbok och det verkar ju vara enkelt att utföra själva operationen. Det jag undrar över är om jag måste köpa två minnen (ett par) eller om de ligger förpackade två och två redan från början. Har kollat på lite olika hemsidor för butiker men blir inte klok på det. Kanske behöver jag bara sätta i ett?

Sv: Sätta i större RAM-minne?

Det är på 512 MB och datorn heter Dell Dimension 4600, är det till någon hjälp?

Verkar vara vanligt DDR, så det fungerar bra att bara sätta i en sticka. De säljs normalt sett inte förpackade två och två, utan man köper dem en och en, men det är inga problem att köpa en ny och sätta i.

Tack för svaret. DDR SDRAM ska det tydligen heta.

Nu har jag roat mig med att provskruva isär datorn bara för att kolla hur det ser ut. Som det är nu sitter det två st 256 MB-kort i och det finns två platser kvar. Jag ska alltså köpa två nya och sätta i som jag fattar det av bruksanvisningen. Ska surfa runt lite och hitta priser. Max för min dator är 4 GB så jag kan alltså sätta in två st 1 GB och få sammanlagt 2,5 GB (ca). Detta är spännande och inte lite konstigt när man ser alla pyttesaker inne i datorn. Världen blir inte precis lättare att förstå :cool:.

Ville bara berätta att jag nu är klar med operationen och har fått 1,5 GB istället och är mycket nöjd med mig själv :p. Nu ska jag spela Paradise...

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 223
Senast: Yrsel
·
Relationer Vänner och ett socialt liv mår vi ju alla bättre av, men kanske möjligtvis på lite olika sätt beroende på vem vi är tänker jag. Jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 144
Senast: Efwa
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 015
Senast: lbb
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 897
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka