sätta i gång... saknad av motivation

N

Nora_

hjääälp! Nu är det hög tid att jag sätter i gång med min ponny på allvar... men motivationen ligger lågt.. eller viljan finns helt klart.. men motivationen till att verkligen ta tag i det är låg.. (pga. universitetsstudier, sjukdom avn anhörig, jobb, dystert väder osv)

Någon som kan motivera mig ? ge lite tips eller något?
 
Sv: sätta i gång... saknad av motivation

Vänta tills du känner för det, är mitt råd, annars blir det nog inte bra. Det är svårt att ta tag i utomhusaktiviteter när det bara är MÖRKT hela tiden. Om du inte måste sätta igång ponnyn av någon anledning skulle jag vänta tills det börjar bli trevligare utomhus igen, och tills du känner ridlusten komma tillbaks! Du kanske kan hitta någon annan ridsugen person som kan sätta igång hästen, om du vill att det ska hända NU?
 
Sv: sätta i gång... saknad av motivation

Tack för rådet.. å jag håller med.. min häst mår ju inte direkt illa utav det.. men samtidigt känner jag mig som en dålig ägare för att jag inte rider henne regelbundet.. letar efter en medryttare men jag är så kräsen ;) (hon är ju faktis min ängel :P ) Har väl egentligen ingen kanon panik.. tror det blir bättre bara det slutar regnar nångång å snön lägger sig så det blir ljusare... här upe i norrland så brukar det ju faktis vara snö vid det här laget.. men icket då... :/
 
Sv: sätta i gång... saknad av motivation

du är inte ensam. min ridlust har varit borta i ett par veckor och jag känner ingen ork eller lust än. jag brukar ju rida minst 4 ggr/vecka men men... jag skyller på regnet och mörkret men jag är nog egentligen bara lite lat. jag brukar tappa lusten lite då och då... det enda man kan göra är att vänta ut det eller försöka hitta på lite roligare saker som att rida ut med ngn kompis eller så. det brukar fungera. ska ut nu tänkte jag men det blir en kortis :angel:
 
Sv: sätta i gång... saknad av motivation

har inte heller någon ridlust längre, jäkla dystra väder.. och heller har jag ingen ork.. orkar knappt upp på morgonen och skolan är ännu värre kommer knappt dit är så trött och slut :cry:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 955
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 974
Senast: Åsa A
·
Ridning Jag har en medryttarhäst jag hjälpt till med i snart 3 år. Jag tycker om honom väldigt mycket och älskar att vara i stallet, men det är...
Svar
11
· Visningar
3 553
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp