Sätta fast nummerlapp

Bonita4

Trådstartare
På tränset med gummisnoddar, vad sätter man den i? Alltså hur fäster man snoddarna så den sitter bra?

Sv: Sätta fast nummerlapp

Jag brukar dra övre snodden runt sidostycket ovanför pannbandet och sen runt nummerlappen. Sedan tar jag under snodden runt sidostycket under nummerlappen och drar upp den lite och fäster på en krok på nummerlappen. Tycker det brukar sitta bra.

Jag klipper av gummisnoddarna och sätter dit piprensare istället :idea:
Är mycket enklare att fästa varhelst det passar.
Dessutom tycker jag att gummisnoddarna har en tendens att slitas väldigt lätt, var nog därför jag bytade från början.

Sätter en snodd genom pannbandsöglan och ner genom remmarna till nosgrimman och bettets remmar. Mellan dem. Och sen fäster jag. Den underifrån sätter jag bara fast utan något "trassel". Tyvärr är min polle ögonskygg så får ha den på förbygeln eller schabraket istället. :)

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
352
Senast: Anna-Bella
·
Hemmet Fönsterbeslagen/låsen har gått sönder på ett av våra fönster. Alltså brustit i metallen där man krokar på den del som sitter på själva...
Svar
12
· Visningar
283
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka