Sätta dit drag på bilen

MiniLi

Trådstartare
Vet inte om jag lade tråden rätt nu, annars kanske moderator kan vara vänlig att flytta?

Vi kommer eventuellt köpa en ny bil snart. Det är en nära släkting som ska sälja bilen och det verkar som om vi kan få den till ett förmånligt pris.
Men, det finns inget drag på bilen.
Vad kostar det att sätta dit? Och är det något man gör smidigt?
 
Sv: Sätta dit drag på bilen

Det beror på vad det är för bil och vem som ska göra jobbet.

Vissa bilar har el fördraget dit bak så då är det smidigare (och billigare) än om man måste dra elen också.

Priser på mellan 10-20.000 kr för ett sådant jobb på en märkesverkstad är inte någon utopi. Gör man jobbet själv så kan man hitta billiga dragkrokar på Biltema, de är dock fula som fan.

Sen måste bilen registreringsbesiktas efteråt också, kostar väl runt en tusenlapp.
 
Sv: Sätta dit drag på bilen

Det är en Saab 95 -06. Vet inte om det finns el draget..
Men vi kommer inte göra det själva utan lämna in på verkstad.

Så kring 20 000 kr alltså?
 
Sv: Sätta dit drag på bilen

Tipsar om att det går pressa priset genom att köpa draget på bilskroten och sedan ta hjälp till monteringen.
Sedan kostar registreringsbesiktningen en del, det kan du kolla på bilprovningens hemsida.
 
Sv: Sätta dit drag på bilen

06a, då har nybilsgarantin gått ut va? isf kan du ju ta dig till vilken verkstad som helst.. ring o fråga runt o begär pris.. är det så pass ny bil så brukar det vara standardkablage, alltså finns alla kontakter redan framdraget.. det löser sig.

regbesiktning är dock ett krav.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
30 749
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 912
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 429
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp