Sätt att undvika löp

KisseNova

Trådstartare
Jag vet att det allra bästa för en tik är sterilsering om man vill undvika löp. Men kan man fortfarande ge hundar p-spruta?

Skulle gärna vilja veta mer om detta då jag funderar att ringa på en omplaceringstik, men kruset är att hon får inte löpa för då kan inte hon vara hos min mamma när jag jobbar pga mammas hanhund. Målet skulle isåfall vara att man gör en sterilsering när man märker att hunden ska stanna hos mig.

Sv: Sätt att undvika löp

Kika i den här tråden där det diskuterades p-spruta för hund för inte så länge sen.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=851977&highlight=p-spruta

Tycker själv inte att det är ett alternativ eftersom det finns så många otrevliga och farliga biverkningar. Vet du att hunden du är intresserad av kommer att löpa innan du tagit över ägarskapet på henne? Kanske ha hon gjort det precis och då borde det väl inte vara ngt problem eftersom ni lär väl inte ha längre prövotid är 6 månader? Ring och lyssna lite :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 777
Senast: attheedge
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 099
Senast: Liran
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 919
Senast: Anonymisten
·
R
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 417
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka