satsa på liten häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

__Stilett__

är det lite vansinne o satsa på en liten häst på 155-160 :confused:
sällan man ser små pållar på dressyrbanan tycker jag.
Jag har sålt min häst på 170 för o köpa en mindre då jag är kort.
Tycker tom 165 känns lite väl stort...

Ngn mer med liten häst?

Sv: satsa på liten häst

Har ett sto e. DOn primero-Rohdiamant som är ca 155 nu, är iof bara tre men hon blir nog inte någon jättehäst direkt...tror inte det gör något att de är små så länge de rör sig bra och ekipaget inte ser oproportionerligt ut. Min lilla tjockis rör sig jättebra och jag resonerar så att, på banan finns det ingen annan häst att jämföra med så då ser man inte hur liten hon är :)

Jag skulle gärna vilja ha en mindre häst, då jag också är kort. Just nu har jag en på drygt 170 vilket är i största laget, men det går ändå bra :p

Jag ha en som ligger på runt 155-160 cm.. Jag tycker det låter litet, men när jag rider på honom så ser han ut och vara aldeles lagom för mig, jag som inte är så stor heller.. (159...) Han är 5 år..

Senast ändrad:

Kom på sen, en ponny(147-148 tror jag) som haft guld på Ponny-SM tävlar nu som storhäst i msv vilket går mkt bra :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 508
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 033
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 546
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar