Sv: Säsongen 2007
Mina mål för 2007 blev uppnådda med varierande resultat
- Shejk, 6 år: målet var att genomföra reg lätt för att kvala till Msv, vilket inte lyckades då han vägrade går ner mer än en gång i vattnet i Flyinge och blev utesluten i maraton
Andra mål var att få upp honom i hög kondition och att han skulle ha god framåtbjudning vilket lyckades tack vare intervallträning i galopp med pulsklocka. Dressyren och precisionen har som vanligt varit hans starkaste sida. Tyvärr blev det bara 2 starter i år för sedan blev han sjuk igen
(någon skum historia med för hög återhämtningspuls och vet hittar inget direkt fel på honom. Han ska till Helsingborg nästa vecka för arbets-EKG och ultraljud på hjärtat).
- Caritsa, 10 år: Var aldrig tävlad tidigare, förutom några träningstävlingar i precision över vintern och deltog två gånger i Serien. Hon uppnådde målet att genomföra Lok lätt med råge. Dressyren har tidigare gått riktigt dåligt och i somras var jag nära att ge upp helt och satte ut henne på annons! Men hon fick en chans till och då lossnade det. Nu är vi på rätt väg men har MYCKET jobb framför oss. HON VANN SIN DEBUT I MARATON!! Vilken häst! Hon är riktigt snabb och vänder på en femöring och bara älskar maratondelen!
Hon startade sin första lok lätt i Åkerbo med den äran. Tyvärr hade hon för hög puls i vet.kontrollen och i efterhand fick vi veta att vi var eliminerade i maraton. Hade resultatet räknats hade hon varit placerad trots lång planerad väg i vattenhindret.
- Parkörning. Målet var att sätta ihop ovanstående för att köra par vilket vi genomfört på ett bra sätt. Jag har kört dem både på körplan och hemma i skogen och de tycker att det är riktigt kul och är så pigga att det är svårt att hålla dem
Jag har även tagit BE-körkort och inrett transporten med specialtillverkade mellanväggar för att få med mig både maratonvagn och två hästar vilket också var ett mål.
Bästa tävlingen utifrån antalet rosetter hade Shejk med 3 rosetter med hem från Lok lätt i Åstorp (bla vinst i dressyren).
Bästa tävlingen känslomässigt hade Caritsa när hon vann maraton i Serien i Krapperup.
Åstorp har alltid legat mig varmt om hjärtat som bästa tävlingsplats och det beror nog på en kombination av banor, hinder och "folk".