Säsongen 2007

Sv: Säsongen 2007

pic_show_id15255672.html

Jag tycker i stort att det var mycket trevliga tävlingar. Jag har varit där för mer än 10 år sedan och tävlat fälttävlan med min gamla häst och det var en skön känsla att känna igen sig och minnas hur vi susade fram där även om det var väldigt mycket nybyggt sedan dess.

Några smågrejer är det enda jag kan komma på att rätta till för kommande tävlingar:
- Vi hade en av de små uteboxarna och där var det lite jobbigt att det inte fanns någon lampa. Det var väldigt mörkt och bökigt att fodra och svårt att titta till hästen ordentligt på kvällen. Men man får väl lära sig att ta med sig ficklampa nästa gång.
- Maratonbanvisningen var i senaste laget då det höll på att bli mörkt.
- Jag hade också uppskattat att veterinären hade fått information om reglerna vid veterinärkontrollen i maratonprovet. Vi stod där i ca 30 min innan vi släpptes ut på sista sträckan. Det kändes väldigt snopet att efter målgång få veta att man är utesluten pga för hög puls i vet.kontrollen. :crazy:Det kändes ju inte helt schyst mot hästen även om hon var så fräsch de sista 500 m att jag var tvungen att hålla kvar stödet på tömmen, för lättade jag bjöd hon i galopp :love:

Vi nådde vårt mål, att starta msv. Men det dräller ju inte av msv-tävlingar så vi åkte till Upperup, Danmark. Fantastiskt trevligt! Vi kom sexa av 14 ekipage. Hade jag inte fått hjärnsläpp (igen) och kört fel i ett hinder (20 straff) hade vi vunnit maraton och kommit tvåa totalt. Så jag är jättenöjd!:) När får vi se dig köra på tävling då, Primadonnan?

Men de låter ju gött, synd på missen bara!!
haha jag, hmm, jag brukar säga att man ska slita ut en generation i taget så jag lär väl supporta min pappa ett bra tag till:D
Men har faktiskt kört en lite plojtävling, kür i flyinge, inte så seriöst men kul ändå!
JAg älskar å träna å så, känner mig så delaktigt redan som jag är i vårt team, men vem vet, kanske utmanar jag den gamle snart:P
hihii
//

Ojdå, va irriterande att inte veterinären visste de ! :S Dålgt. Min stackars totto fick knappt plats i boxen han stog i.. även ett minus där får dom.

Ja dom små uteboxarna såg inte så ljusa ut direkt!

Men härligt att hon bjöd på ända till målgången :love:

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 868
Senast: Glimra
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 967
H
Fälttävlan Jag vet att jag inte var ensam bukefalist i Trossnäs.... jag vet nämligen vem underbarn är nu :D men hon har inte skrivit något om sin...
2
Svar
25
· Visningar
2 773
Senast: Hunter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar