B

bumbra

Var och tittade till hästen idag och blev chockad av vad jag mötte! En liten pålle attackerad av andra hästar... Tvättade rent allt men förvånandsvärt få av såren hade gått genom huden, massa päls var borta. Kommer pälsen att växa tillbaka eller kommer jag att ha en randig häst i framtiden ? =) Det var som om en häst har dragit tänderna på huden, ca ½cm breda revor.

Hästen är inte en hackkyckling, bara ny i hagen med gamla rävar och strikt rangordning!

Sv: Sårvård

håret kommer att växa ut, troligtvis i samma färg, har du otur blir håret vitt.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! I höstas klippte jag min islandshäst då han blev för varm under träning. Han klipptes första gången i oktober, då jag klippte...
Svar
14
· Visningar
2 529
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård I söndags så fick jag ringa ut en distriktare då jag hittade min ponny stående på tre ben med en svullen has och skrapsår på båda...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 369
Senast: Springsteen
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 803
Senast: höstmåne
·
Hästvård Har någon bilder på regnskållor i olika stadier? Jag misstänker att min häst har det, veterinären har tittat på det men hon kunde...
Svar
1
· Visningar
1 353
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka