Är tejpen bara för att få kompressen att sitta kvar, eller finns det någon annan poäng med den? Om inte, skulle det funka att linda fast kompressen med typ vetrap och någon mjuk linda under som skydd för huden? Jag spånar fritt här, det låter ju jättejobbigt att få sår av tejpen. :down:

Är tejpen bara för att få kompressen att sitta kvar, eller finns det någon annan poäng med den? Om inte, skulle det funka att linda fast kompressen med typ vetrap och någon mjuk linda under som skydd för huden? Jag spånar fritt här, det låter ju jättejobbigt att få sår av tejpen. :down:

Nä alltså jag har opererat mig (plastikoperation) för några veckor sedan och ska tejpa ärren efteråt. Men min hud går sönder av tejpen (eller av klistret är det väl) så när tejpen tas av följer huden med på vissa ställen varav mkt på ett och där har det blivit ett infekterat sår.

Varken drar eller rycker av tejpen utan är såå försiktig men är så allergisk att huden går sönder. Så himla segt. Var precis likadant de andra gångerna jag opererat mig (tre gånger nu). Har testat tejp man använder för tex stomi (heter typ häfta och inte tejp) och det klarade huden inte heller.

Just nu tejpar jag inte för att försöka lugna huden lite. Lägger bara kompressen i kläderna så hålls de fast mot såret helt okej.

Var är såret?

Jag har alltid gjort så att jag täckt sår på passande sätt under dagtid och sedan låtit det läka luftigt utan att täcka under natten när man sover.

Tvättar med vatten/tvål/kokosolja och brukar pilla bort skorpor efter att de är uppmjukade (innan jag går och lägger mig).

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: Cactus
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 085
Kropp & Själ Lång historia kort: har ett decimeterstort skrubbsår på underarmen. Har haft en bra skorpa och sluppit plåster tills jag stötte i såret...
Svar
18
· Visningar
13 035
Senast: TinyWiny
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 343
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17