CurlySue
Trådstartare
Unghästen skadade sig den 7/7 över frambenet på insidan. tog ut veterinär, hon hade en 4-5 cm lång ficka uppåt. Hästen fick metacam och hyppotrim i 6 dagar. Jag har tvättat och försökt hålla borta flugor mm.
Hon var rejält svullen de två första dagarna men det la sig snabbt. Hon har fortfarande varit hård över såret typ där det gick uppåt innanför. Jag har pressat för att få ut eventuell var men inget var kar kommit ut överhuvudtaget endast vätska från att jag tvättat rent. (har pressat ganska hårt vissa ggr)
Över såret är det hårt och känns inget "vätskit"
Hon är inte halt och har inte varit det ö.h.t. Och hon bryr sig inte om att jag tvättar och pillar.
Vad tycker ni när ni ser bilderna och min beskrivning och tiden som gått, går det åt rätt håll?
Kortet är taget någon dag efter att hon fick sårskadan
Kortet är taget i förrgår efter tvätt
Nu idag var såret utåt bubblat alltså köttet var långt ut och pekade utåt..
Dumma mej glömde ju mobilen hemma så inget kort togs idag men imorgon kväll kan det komma fler bilder.
Jag vill verkligen få det läkt då jag ska iväg i en vecka till norge nästa vecka och mina kusiner ska se till mina hästar.
Ber om ursäkt för konstigt skrivet, försöker lära mig ipaden
Hon var rejält svullen de två första dagarna men det la sig snabbt. Hon har fortfarande varit hård över såret typ där det gick uppåt innanför. Jag har pressat för att få ut eventuell var men inget var kar kommit ut överhuvudtaget endast vätska från att jag tvättat rent. (har pressat ganska hårt vissa ggr)
Över såret är det hårt och känns inget "vätskit"
Hon är inte halt och har inte varit det ö.h.t. Och hon bryr sig inte om att jag tvättar och pillar.
Vad tycker ni när ni ser bilderna och min beskrivning och tiden som gått, går det åt rätt håll?
Kortet är taget någon dag efter att hon fick sårskadan
Nu idag var såret utåt bubblat alltså köttet var långt ut och pekade utåt..
Dumma mej glömde ju mobilen hemma så inget kort togs idag men imorgon kväll kan det komma fler bilder.
Jag vill verkligen få det läkt då jag ska iväg i en vecka till norge nästa vecka och mina kusiner ska se till mina hästar.
Ber om ursäkt för konstigt skrivet, försöker lära mig ipaden