daschni
Trådstartare
för 14 dagar sedan hittade jag min häst på 3 ben i hagen. Hon hade ett stort fult sår och var jätte halt..
Veterinär tillkallades och han sydde en del av såret för att skydda senan.
Hon fick ordinerad boxvila i 12 dagar och penicillin/antibiotika kur och bandagerat ben.
I onsdags fick hon slippa boxen och gå ut igen. Hon är inte halt nu, men går inte helt rent, men de e ju för att de spänne roch är lite ömt.
Hållt regelbunden kontakt med vet och han säger att de kommer läka men kommer ta tid.
Han ville att de skulle va bandagerat ett tag men sen få luftas.
nu blir ja så nojjig, utan bandage känns de som bakterier och flugor kommer gå på såret, och med bandage känsn de som de kommer bli knall fuktigt å ingen chans till luftning. känner mig förvirrad
kollade såret idag och vet inte helt, (jag har ALDRIG haft sårskada på häst så jag har ingen aning om hur de skall se ut... nu efter 14 dagar...
skall ringa veterinären på måndag igen för uppdatering,,,
men vad tror ni?
så här såg de ut från början. 20:e juli
25:e juli 5 dagar senare
29.e juli (9dagar)
och detta var idag 2:e augusti 14 dagar
svallkött?????
Veterinär tillkallades och han sydde en del av såret för att skydda senan.
Hon fick ordinerad boxvila i 12 dagar och penicillin/antibiotika kur och bandagerat ben.
I onsdags fick hon slippa boxen och gå ut igen. Hon är inte halt nu, men går inte helt rent, men de e ju för att de spänne roch är lite ömt.
Hållt regelbunden kontakt med vet och han säger att de kommer läka men kommer ta tid.
Han ville att de skulle va bandagerat ett tag men sen få luftas.
nu blir ja så nojjig, utan bandage känns de som bakterier och flugor kommer gå på såret, och med bandage känsn de som de kommer bli knall fuktigt å ingen chans till luftning. känner mig förvirrad
kollade såret idag och vet inte helt, (jag har ALDRIG haft sårskada på häst så jag har ingen aning om hur de skall se ut... nu efter 14 dagar...
skall ringa veterinären på måndag igen för uppdatering,,,
men vad tror ni?
så här såg de ut från början. 20:e juli
25:e juli 5 dagar senare
29.e juli (9dagar)
och detta var idag 2:e augusti 14 dagar
svallkött?????