Sara Henrietta fortsatt avstängd från tävling

Sv: Sara Henrietta fortsatt avstängd från tävling

Det stämmer inte. I displ nämn utlåtande har både Sk och veterinären uppgett att Sk höll i bremsen inne på kliniken när den ena hästen Rolex sprutades. SK har däremot uppgett att hon trodde att hästen ej sprutats i leden utan i ligamentet och att det ej var karens på Adequanin som hästen behandlades med.Båda hästarna fick flunixin intravenöst varav den ena i lastbilen pga av att den redan lastats. SK har uppgett att hon trodde det var vitaminer.

Jag pratar inte om vad sofia sa i disciplinnämndens utlåtande, jag talade om vad hennes borförklaring var innan utlåtandet kom... Hon har nämligen ändrat sin utsago några ggr men det har du nog missat...

Då dömer du på förhand. Alla oskyldiga som hävdar sin oskuld är alltså bortförklaringar i din värld? "En rimlig förklaring" existerar inte hos dig eller?
Displnäms beslut bygger inte på bevis, utan hästen blivit påträffats positiv punkt slut.

Ja i detta fallet ja..

Och vad bygger du det påståendet på för vetenskap?
2% av en dygnsdos, är det mycket??

Jag pratar inte om någon vetenskap jag pratar om vad jag TROR och så vitt jag vet får jag tro vad jag vill om detta fallet likväl som du tror vad du vill

Då dömer du på förhand. Alla oskyldiga som hävdar sin oskuld är alltså bortförklaringar i din värld? "En rimlig förklaring" existerar inte hos dig eller?
Displnäms beslut bygger inte på bevis, utan hästen blivit påträffats positiv punkt slut.

Nu har McLain Ward diskats igen, men han har väl säkert en "rimlig förklaring" han oxå som gör att han är oskyldig :grin:

Senast ändrad:

För att..........

Har man inblick i sporten hur det går till så kan man inte vara så naiv att tro att folk är oskyldiga helt enkelt. Det finns så otroligt mkt skit att jag inte ens lyfter på ögonbrynen längre.

Jag skulle kunna avslöja saker här om dom mest "heliga" som skulle få folk att studsa baklänges så nä jag tror inte folk är oskyldiga bara för att dom har en rimlig förklaring.

Så det skulle vara naivt att tänka sig att hästen faktiskt fått i sig substansen via boxen:confused:
PL

No comment... var och en får tro vad den tror.

Jag tycker bara att ditt sätt att avfärda att folk faktiskt kan vara oskyldiga är minst sagt sjukt!
Vad beträffar om ryttaren ifråga är oskyldig eller ej tror jag ingenting.
PL

Jag tycker bara att ditt sätt att avfärda att folk faktiskt kan vara oskyldiga är minst sagt sjukt!
Vad beträffar om ryttaren ifråga är oskyldig eller ej tror jag ingenting.
PL

Du får tycka precis vad du vill, det skiter jag i ärligt talat.. Jag har nog sett mer än du gjort som gör att jag har befog för att tycka som jag gör.

Din inställning är minst sagt underlig, bara för att du sett en massa skit (som du tydligen håller inne med förutom lösa antydningar, lätt att säga att man sett en massa om man inte står för det) så kan ingen vara oskyldig.
PL

Jag pratar inte om vad sofia sa i disciplinnämndens utlåtande, jag talade om vad hennes borförklaring var innan utlåtandet kom... Hon har nämligen ändrat sin utsago några ggr men det har du nog missat...
Nej jag har inte missat det, jag vet att hon ändrat sig flera gånger men vad har det för betydelse i detta fall, om hon haft en dålig bortförklaring men sedan ändrat till en annan dålig bortförklaring? Bara för att SK haft dåliga borförklaringar så blir SH automatiskt likadan, no excuse?

Jag pratar inte om någon vetenskap jag pratar om vad jag TROR och så vitt jag vet får jag tro vad jag vill om detta fallet likväl som du tror vad du vill

Jag tror faktiskt ingenting, men du verkar uppenbarligen inte ha någon som helst veterinärmedicinsk kunskap när du först menar att en sån hög dos kan omöjligt fåtts via boxen när det faktiskt visar sig att det är fullt möjligt. Jag reagerar mot att du avfärdar möjligheten med boxen när du inte har den veterinärmedicinska kunskapen som grund.
Visst förekommer det otillåtna metoder/mediciner inom sporten, men det är skrämmande när du drar alla över en kam så. Jag har hållit på med sporten snart 40 år så "viss inblick" anser jag nog att jag har.

McClain-Ward är ju i en klass för sig! Här snackar vi ju total avsaknad av omtanke om djuret, det hans familj har haft för sig är ju långt värre än något i allafall jag hört talas om! Och eftersom han ju fortfarande inte bett sin far "dra", då anser han ju tydligen det är ok att göra det fadern gjort! Och då är ju en inte allt för långtänkt slutsats att han själv är likadan!
Har han inte åkt dit för preparerade skydd också?

Faktum är att det finns MASSOR av skit ute i landet..ändå förstår jag att man inte vill gå ut med namn osv här just nu.

Nej jag har inte missat det, jag vet att hon ändrat sig flera gånger men vad har det för betydelse i detta fall, om hon haft en dålig bortförklaring men sedan ändrat till en annan dålig bortförklaring? Bara för att SK haft dåliga borförklaringar så blir SH automatiskt likadan, no excuse?

Jasså men du sa ju att det inte stämde och hänvisade till vad som stod i disciplinnämdens ärende. Faktum är att Sofia själv sa att hästarna blev sprutade i lastbilden utan hennes vetskap och det sa hon oavsett du visste om det eller inte. Nu visste du ju inte om det uppenbarligen :grin:
Dessutom är det inte no exuse? Har jag sagt ett antal ggr utan det ligger saker bakom mitt antagande naturligtvis.

Jag tror faktiskt ingenting, men du verkar uppenbarligen inte ha någon som helst veterinärmedicinsk kunskap när du först menar att en sån hög dos kan omöjligt fåtts via boxen när det faktiskt visar sig att det är fullt möjligt. Jag reagerar mot att du avfärdar möjligheten med boxen när du inte har den veterinärmedicinska kunskapen som grund.
Visst förekommer det otillåtna metoder/mediciner inom sporten, men det är skrämmande när du drar alla över en kam så. Jag har hållit på med sporten snart 40 år så "viss inblick" anser jag nog att jag har.

jag har inte avfärdat möjligheten att man kan få i sig via boxen utan enbart sagt att jag inte tror det I DET HÄR FALLET angående Garcia, du läser uppenbarligen lite som du vill och drar slutsatser utifrån det, ett tips är att läsa ordentligt innan man uttalar sig :idea: Faktum är att den där inblicken du tror du har troligtvis inte är så stor för då skulle du inte tycka det var så skrämmande

Din inställning är minst sagt underlig, bara för att du sett en massa skit (som du tydligen håller inne med förutom lösa antydningar, lätt att säga att man sett en massa om man inte står för det) så kan ingen vara oskyldig.
PL

Jag ser ingen anledning till varför jag skulle behöva gå ut med den informationen för att understödja vad jag tror. Om du tycker inställningen är underlig så är det inte mitt problem och inget som jag på något sätt måste eller ens tänker försvara.

Att det förekommer skit inom sporten är väl knappast helt okänt, hur mycket är det egentligen ingen som vet. Utom möjligtvis du som verkar sitta på en speciell kunskap om skiten.
PL

jag har inte avfärdat möjligheten att man kan få i sig via boxen utan enbart sagt att jag inte tror det I DET HÄR FALLET angående Garcia, du läser uppenbarligen lite som du vill och drar slutsatser utifrån det, ett tips är att läsa ordentligt innan man uttalar sig :idea: Faktum är att den där inblicken du tror du har troligtvis inte är så stor för då skulle du inte tycka det var så skrämmande

Jasså, jag tolkar i allafall detta som att avfärda möjligheten:

Det håller jag iof med om, men enligt utlåtande så finns det ingen möjlighet att hästen kan ha så hög dos i sig bara för att den har ätit medicinrester i torven... dessutom är det ju inte så att hästar direkt älskar medicin. Hästen hade ju en så hög dos i sig som om den varit behandlad med det och de mängder tror jag inte den ätit upp i torven helt ärligt!
och det här...
Vi kan ju börja medicinera hästar genom att sprida ut det i boxen istället, det verkar väldigt effektivt med tanke på mängden dom får i sig via torven. Det verkar vara mer än genom en spruta i munnen iallafall....
eller det här...
Därför att dosen var så hög på Garcia som man normalt finner hos hästar upp till tre dagar efter avslutad behandling.
Ingen kan väl tro på att det låg sååå mkt finadyne i boxen iallafall
Det finns mer exempel men nu får det räcka. Så ett tips till dig är att läsa vad du själv skrivit, innan du uttalar dig!:idea:

Tänk om SH skulle dömas i en riktig domstol av folk med din inställning.
Bevis, nej det behövs inte, vi dömer ändå för det finns så mkt skit därute.
Det kanske är du behöver vidga dina vyer och få inblick i den andra sidan av sporten.

Tänk om SH skulle dömas i en riktig domstol av folk med din inställning.
Bevis, nej det behövs inte, vi dömer ändå för det finns så mkt skit därute.
Det kanske är du behöver vidga dina vyer och få inblick i den andra sidan av sporten.

Bevis finns ju....
Åker hon inte dit efter detta så blir iaf jag förvånad...
Och jag har bra insikt i alla delar av häst sport. Ansvars frågan är nog den viktigaste!

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 943
Senast: Flixon
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka