Sår på magen?

T

Tiggertjejen

Varje vår/början på sommaren får våra hästar en bula med sår precis framför framför skapet. Förmodar att det är insekter men varför just där och ingen annanstans, detta året hade 2-åringen fått två stycken.
 
Sv: Sår på magen?

Min får också det :( Antagligen extra känsliga där, min rukar få under halsen också. Sprayar med svag jodopaxlösning, blir bättre då.
 
Sv: Sår på magen?

Hörru!
Det är naveln.
Insekter älskar att äta där o på ev, virvlar under buken.
 
Sv: Sår på magen?

Jo navlen ja men det är ju inte bara navlen. Inga virvlar finns på tvååringen.

Vad ska man göra, vad är bäst att tvätta med? Finns det medel som avskräcker insekterna?
 
Sv: Sår på magen?

Ja, det är på naveln och runt om de sitter. Som sagt, jag sprayar med jodopaxlösning..
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: Corax
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 752
Senast: Tualma
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
772
Senast: Lucifer
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 389
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp