Sår på hasen

O

Oidi_pus

Min häst har fått ett sår på vänster bak has precis under kastanjen, fråga mig inte hur... Jag har honom bortlämnad på bete och var ute och hälsade på i tisdags kväll. Då sa dom att han hade fått ett sår på lör-sön och hade markerat lite min blivit bättre. De hade sköt det på konstens alla sätt och det såg fint ut, hästen var för övrigt pigg, glad & feberfri. Sen ringde dom i torsdags och sa att vi kanske borde ta ut veterinären, jag ringde dan där på och de kom ut. Han ska få pencelin i 7 dagar och hon vill komma på åter besök, eftersom det sitter så nära en led tyckte hon att vi skulle vara mycket uppmärksamma. Han var stel och ngt halt men det verkade var pga svullnaden. Senast herrn hade ett lite fulare sår så visade det sig vara en spricka, så jag är lite små nervös

Har någon haft ett sår på liknande ställe och hur har det gått för era hästar?

Sv: Sår på hasen

Det visade sig vara allvarligt så han ska stå uppe på skara i minst 7 dagar och få antibiotika och sen kanske opereras om det inte blir bättre. Kändes hemskt och lämna honom där men det är ju för hans bästa och jag kommer snart och hälsar på. Såret är så djupt att det har gått in i nåt som heter (osäker stavning) tarcesarsidan som ligger mellan yttliga och böj senan

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 429
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama