Sår på ballarna

Spender

Trådstartare
hejsan:)
upptäckte idag att min häst har flera sår på och runt ballarna/i karleden. Vissa är öppna men andra är bara som röda fläckar. Han har inte ont och reagerar inte när man tar på det, en kompis sa till och med att det såg ut som om han tyckte att det var skönt. har funderat på om det kan vara mugg men tycker att det gick lite fort för det. Så behöver lite hjälp här, någon som vet vad det är eller vad jag ska göra åt det?

Tacksam för svar!

Sv: Sår på ballarna

På min häst döck muggen upp över en natt kändes det som. Så visst kan det gå fort

Sv: Sår på ballarna

ja dock är det typ ett öppet sår med blod, så vet inte riktigt om det kan vara mugg:/

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: Fiorano
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Cactus
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 242
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 863
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II