Sänkt pris på hästpass? (travare)

N

Notorius

Läste på Ridtravare.com att STC beslutat att sänka priset på hästpass till 450 kr.
Vilka hästar gäller det? Gäller det även min sju-åring som nu ska få pass?
Mailade STC, men de är himla sega. Nån här som vet?

Sv: Sänkt pris på hästpass? (travare)

Ring, det går snabbare ;)

Så här står det på sidan: Det nya priset gäller inte för:

* förstagångsregistreringar av föl
* dubbletter
* förturspass

Senast ändrad:

Alltså borde det gälla även min häst?
Kul isåfall ;)

Nää jag vågar inte ringa :o :p

Ja, det gäller nog din häst..det står ju även: sänkt pris för *äldre*..Jooo, varför vågar du inte ringa ?? Det är bara en vanlig människa på andra sidan luren ändå ;)

Men jag tycker inte om att ringa när jag inte vet vem som svarar. Jättefånigt jag vet :p
Pappa får ringa :idea:
Mynta2: Vad menas med äldre? Allt är ju relativt :p

De som är födda 2000 då??? Går de för det dyrare priset??? :cry:

Vi hade denna diskussion inne på ridtravare och blev nog inte klokare. Men som jag tolkartexten så är det bara de som ska reggas för första gången eller om man vill ha dubletter som de är dyrare. Jag vill att min 5 åring ska gå billigare.

De som är födda -00 och senare fick ju passet i samband med/efter frysmärkningen, så då är det inget problem. ;)

Så min som är född -98 får billigare pass?
Jag vet att jag är trög, :p

ja....alla som är födda 2000 och senare får ett pass vid frysmärkningen, så dessa hästar HAR redan pass med sin från början.....du däremot som har en som är född före 2000 som innget pass har får ett för 360 + moms....ALLA som har travhästar inregistrerade i STC får det...om så hästen är 42 år......

Mysaan skrev:
De som är födda 2000 då??? Går de för det dyrare priset??? :cry:

Vi hade denna diskussion inne på ridtravare och blev nog inte klokare. Men som jag tolkartexten så är det bara de som ska reggas för första gången eller om man vill ha dubletter som de är dyrare. Jag vill att min 5 åring ska gå billigare.
Min född 2000 fick passet vid registreringen, tror jag alla fick?
Har din 5-åring inget pass?

Jag som inte ens har en travare var tvungen ringa STC och fråga av ren nyfikenhet...ALLA hästar födda före år 2000 får billigare pass...;) *det var en helt vanlig människa i andra änden på luren*

Ingen aning! Har honom just nu på foder och ska köpa honom nu i slutet av juli. Får kolla med ägaren. Tanken har liksom inte slagit mig att han faktiskt kan ha ett redan. :)

Förresten borde in stc vet om ett pass är utställt på honom?

Tack, slapp jag ringa haha ;)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Jag har hittat ett riktigt fint sto på ett "polsk hästnet" och är i kontakt med säljaren. Dock är jag stressad över logistiken kring att...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 433
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 874
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?