Sandro Boy

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ancor
  • Startdatum Startdatum
A

Ancor

Finns han tillgänglig i aveln?
Någon som har någon sida om honom där man kan se priser isådanafall mm? Jag är störtkär i denna häst! :love:

Sv: Sandro Boy

Vid en snabbsökning hittar jag inget som visar att han är i aveln idag, men det hade jag tippat på att han var... Han har dock verkat i aveln och har bla en godkänd avkomma i Sandro Man de L.

sandro_man_de_L.jpg

En till - Sandro Boy Junior

sandro_boy_junior1.jpg

Senast ändrad:

Jag har också funderat :d på honom till mitt ena sto e. Cortez. Mitt största problem är dock det tyska språket. Om någon ringer denne Andrea Schedelbauer så får ni jätte gärna Pm:a mig då även jag är intresserad.

Hälsningar Helen

Jag kan inte heller tyska :angel: behöver någ någon som förmedlar kontakten.... Men det kan det vara värt, f*n vilken hingst!

In stämmer i komentaren om hingsten. Jag tror att vi kan räkna med att han bara finns på fryst :crazy: . Sedan så måste det nog ses över vilken station som är bäst på fryst i Mälardalen och som ska få den stora äran att hjälpa till och producera denna framtida " stjärna " :D .

J_e_n_a ! Ska vi gissa pris ? Själv så tror jag att sperman kostar runt 25000. Vad tror du ?

Hälsningar Helen

Sandro Hit "himself" kostar 2500 Euro, så jag gissar på någonstans däromkring om jag får vara med och gissa jag också! :D

Visst får du vara med och gissa :D. Det gör det bara ännu roligare.

Hälsningar Helen

Jag undrar hur de väljer ston, jag skulle gissa på att det är hyfsat begränsat på den fronten. Jag tycker du ska ringa och prata med henne, hon kan säkerligen engelska. Testa iallafall!

Parmler kommenterade vid senaste WC-sändningen att han själv funderat på denna hingst.

Det skulle dock vara en mycket vass hingst som när det inte passade honom kunde resa sig i ett hörn, detta enligt de tyskar han pratat med.

Men visst ser han super ut!

Resa sig i ett hörn :crazy: . Sa dom något mer ? Ingen här som har sett honom på en framhoppningsbana någon gång :confused: .

Hälsningar Helen

Jag blev oxå förtjust över vad jag såg på tv:n häromdagen......vilken mysig hingst....o som han hoppade!! Jag är mycket intresserad av att veta mer, skall betäcka om mitt sto vilken fölar redan i slutet av mars, e Quite Easy. Någon annan hingst ni skulle rekommendera som nedärver lättare avkommor (stoet är lite grövre) för hoppning?? Kul att utbyta lite ideér.

Har även tittat lite åt det franska hållet. Någon som är kunnig på fransk avel?? Hur är de franska hingstarna som Flyinge hade 2004??

Tack för tipset!!! Nytt år-nya insatser....oj vad jag längtar till fölning!! Vår första på många, många år!!

clownen skrev:
In stämmer i komentaren om hingsten. Jag tror att vi kan räkna med att han bara finns på fryst :crazy: . Sedan så måste det nog ses över vilken station som är bäst på fryst i Mälardalen och som ska få den stora äran att hjälpa till och producera denna framtida " stjärna " :D .

J_e_n_a ! Ska vi gissa pris ? Själv så tror jag att sperman kostar runt 25000. Vad tror du ?

Hälsningar Helen

Säkert någonstans mellan 25000-30000 kr....
Spelade in hoppningen i söndags, satt o kollade igår jag kände mig helt fånigt "nykär" när jag såg den igen, det gjorde verkligen ont i hela hjärtat för den är så fin! :D Skulle nog passa bra till mitt Carano - Landlord - Herkules sto!

Det borde väl vara Markebäck eller Eklunda som är bäst, men det blir en ev senare fråga ;)

Jag förstod det som att det var en mkt tuff hingst som kunde bli rejält istadig när det inte passade.

Jag blir väldigt tveksam till att använda hingsten...

Det kanske är den "vassheten" som gör den till en sådan fantastisk hoppare?

Tror inte att någon hingst som går WC och använd i aveln är speciellt "snäll". Kolla bara på Quidam de Revel, hoppar som f*n men har ett jäkla temperament och det kanske just är det temperamentet som gör honom och hans avkommor till så fantastiska tävlingsindivider. Man betäcker ju inte med en WC hingst som antagligen är lite "vassare" för att få en avkomma att lunka runt i skogen på. Tycker jag iaf.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Nordthor
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Emma-pemma
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 158
Senast: Kajsalisa
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 006
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka