Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Äsch, en gul fläck är en världslig sak...jag har precis hyrt en supersnygg matchohingst som kommer att placeras i boxen bredvid det bruna stoet....:love::love: att hon kunde bli SÅÅÅÅ brunstig visste nog inte ens ni....:rofl::rofl:

I vilken box då :rofl::rofl::rofl: Betti bor hemma hos "superponnyns" uppfödare och vi hemma hos mamma så det blir nog svårt :rofl::devil:

Har idag tagit reda på alla domarnas namn och hemadresser och skickat godis och blommor i mitt namn...:banana:

I Bettibets och Nisse namn har jag skickat snygga collage på hästar bakom hand, hästar som ser ut som stjärnkikare och allehanda andra fina små bilder....:devil:

I Bettibets och Nisse namn har jag skickat snygga collage på hästar bakom hand, hästar som ser ut som stjärnkikare och allehanda andra fina små bilder....:devil:

Var hittade du såna bilder... i din egen fotosamling? :devil:

Har du tänkt på vilken positiv förstärkning det blir för domarna när de upptäcker att vår häst inte ser ut som på bilderna :angel:

Nejdå inte alls. Domarna kommer att ha sina rosa glasögon på som dom fått av mig och i dom ser alla bruna hästar ut att vara stjärnkikare å det grövsta!:devil:

Skimlar däremot kommer att fullkomligt DANSA fram i glasögonen...hoppa felfritt både i hopprov och terräng...:angel:

Ja, käre barn...tänk om allt kunde bli som man tänker NÅN ENDA GÅNG?????? Vi har inte ens kunnat hitta nånstans att bo än....:crazy:

Nä, Harplinge är inte direkt nån världsmetropol.. Men ni kan kolla efter stugor i Haverdal det är inte så långt nu när badsäsongen :rofl::rofl::rofl: är över
I värsta fall får ni väl flytta in i kyrkan, det är nära :angel:

Trodde att det fanns inkvarteringsförslag i proppen... därav föregående inlägg:o
Här kommer några seriösa tips:
På Plönningegymnasiet finns ett vandrarhem och Harplinge Värdshus har också några rum
Mammas hus är inte så stort annas hade du fått bott hos oss (trots alla :devil: - inlägg)

Trodde att det fanns inkvarteringsförslag i proppen... därav föregående inlägg:o
Här kommer några seriösa tips:
På Plönningegymnasiet finns ett vandrarhem och Harplinge Värdshus har också några rum
Mammas hus är inte så stort annas hade du fått bott hos oss (trots alla :devil: - inlägg)

TACK! Jag visste väl att det bodde en ÄKTA Norrlänning i ditt hjärta...(alltså en som tycker synd om oss Sydbor...:))

Det verkar dock som vandrarhemmet är stängt, är väl rummen som används till studenterna? Men ska kolla värdshuset iaf!

Men tillbaka till ämnet....Skimmeln har idag visat att det är Matte och Han som gäller så nu är vi vässade till tänderna...så kom igen nu alla bruna hästar, lägg er redan nu så slipper ni besvikelsen i finalen!!!...:devil:

vi la oss:cry:. den lille bruna missade helt på ett fasan bord och vi störtade. han har skrapat framknöt men var faktisk lite halt på bak nu när vi kom hem:cry::cry:. Får hoppas han bara e lite stel. Innan dess gick han iaf super 40,5 i dressyr och 0 i hoppningen. gick dessutom super fint i terrängen fram till hinder 9. Så ni som inte vill ha oss i finalen kan ju jubla såslänge resten kanske kan hålla tummarna att det inte är så farligt.

PS om inte jag kommer dit så har vi hyrt en stuga du kan ta.

Självklart vill vi ha dig i finalen !!!
Det skall vara en fair kamp där den bäste skall vinna, allt gnabb till trots :p

Så se nu till att krya på er :bow:

vi la oss:cry:. den lille bruna missade helt på ett fasan bord och vi störtade. han har skrapat framknöt men var faktisk lite halt på bak nu när vi kom hem:cry::cry:. Får hoppas han bara e lite stel. Innan dess gick han iaf super 40,5 i dressyr och 0 i hoppningen. gick dessutom super fint i terrängen fram till hinder 9. Så ni som inte vill ha oss i finalen kan ju jubla såslänge resten kanske kan hålla tummarna att det inte är så farligt.

PS om inte jag kommer dit så har vi hyrt en stuga du kan ta.

NEEEEJ!! Nisse!:eek::eek: Värsta tänkbara scenario...slog du dig?? Nu blev jag verkligen jätteledsen, det var knappast DET jag menade med lägga sig men det vet du. Jag håller tummar och tår för att han bara är stel, mycket massage och liniment så håller vi alla här tummarna för er! Du ska se att han är ok, det är ju 14 dgr kvar.

Tur i oturen, det kunde ju gått värre...du ska se att det är samma med honom, lite blåslagen men ok på några dagar.

KL från mig själv...

Nu är denna tråden för "död"....såååå...

Hur är det med formen på de "Bruna"????? Drömde inatt att jag missade dressyrstarten med grållen men eftersom Breeders helt plötsligt flyttat till min hemmaklubb var det inga problem att få ändrad starttid...:rofl::devil:

Behöver jag tillägga att domaren som dömde fått mina rosa glasögon och var helt lyrisk när Skimmeln dansade in på banan....:p

Efter att ha varit och kravlat i leran har min bruna gått käpprätt rakt upp och är helt *pip* underbar att rida! :love::bump:
Oss behöver ni visserligen inte vara orolig för ska knipa guldet för er.

Vi skall bara ladda med en helg i Bollnäs (med "utvecklingsteamet") och träna lite för Lena B, sen reser vi söderöver i god tid för att hälsa på alla, fjäska för domarna:love: och shoppa i Ullared:bow:

Åhhh! Ullared!!! :)
Vem behöver Breeders när Ullared finns.
Kanske kan fungera som en tröst till alla oss som INTE har bäbisar att rida. :angel:

Grattis Murray!

Så här är det ju med busiga bäbisar...rätt som det är så rättar dom sig till och visar sitt rätta jag! Vi får vara "glada" över att ni inte är kvalade....:devil:

Vi skall bara ladda med en helg i Bollnäs (med "utvecklingsteamet") och träna lite för Lena B, sen reser vi söderöver i god tid för att hälsa på alla, fjäska för domarna:love: och shoppa i Ullared:bow:

Fjäska på du...det har du inte mycket för så lägg ditt krut (och dina pengar....) i Ullared istället...:devil:

Som kuriosa vill jag nämna att jag nu utrustat mitt team med ett vapen i detta lilla krig som gör att domarna INTE ENS behöver ANVÄNDA sina rosa glasögon när dom ser oss....:p::D:eek:

Du menar väl inte att vi skall spränga Ullared :eek::crazy::eek: jag är inge bra på sånt så jag nöjer mig med prispengarna. Får ju alltihop eftersom jag både är ägare och uppfödare :banana::banana::banana:

Du menar väl inte att vi skall spränga Ullared :eek::crazy::eek: jag är inge bra på sånt så jag nöjer mig med prispengarna. Får ju alltihop eftersom jag både är ägare och uppfödare :banana::banana::banana:

Nej, jag tänkte mig mer att du handlar på Ullared till tröst efter att ha hamnat i svansen på en skimmel på prisutdelningen...:devil:

Eftersom JAG är uppfödare, ägare och RYTTARE så får jag ju hela summan själv men osjälvisk som jag är tänker jag spreja lite guld över hela mitt Team.....(för det är en osannolikt hög summa pengar man vinner har jag hört från säker Nalle-källa....:D)

Sen tycker inte jag du ska vara uppe så sent på nätterna och sitta framför datorn vid din ålder....:rofl::rofl::

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka