Samtal från Malta

Mehl

Trådstartare
Har nu fått 2 st samtal därifrån ang. om jag vill sälja min röde springare dit:eek: ,bevare mig väl,han som ej tål värmen här i Sverige.Förstår inte varför dom är intresserade av en häst som är helknepig och springer när han vill,för nånting måste dom ha sett uttav han på travbanan.Fick aldrig en förfrågan när han var som bäst o tog 2 st V75 segrar inom 1 vecka,DET tycker jag är underligt.Tur att dom inte ringde när jag var som mest trött på detta slit med travare :smirk: Köper dom bara gamlingar eller vad?Nån som vet?

Sv: Samtal från Malta

detvar nån som ringde mig också om min "gamle".....helt utan annons också, tror dom kollar upp gamla snabbloppare och ringer bara på vinst o förlust.....jag blev faktiskt lite förbannad.....aldrig att jag säljer min bara för att han inte startar nu....vi har haft så roligt ihop under årens lopp och han ska inte behöva åka till Malta för det.

Alla tänker väl inte så :crazy: (tyvärr),utan en del ser bara till att få ut de sista kronorna....
Och klart de inte ringde när han vann V75,prisläget var ju ett annat då...

Neej du,skulle aldrig heller klara av att sälja dit,som du skrev,har haft alldeles för mycke skoj med Sprattel,han med sina egenheter.Då får han hellre trava på de evigt gröna ängarna....

Lines skrev:
Alla tänker väl inte så :crazy: (tyvärr),utan en del ser bara till att få ut de sista kronorna....
Och klart de inte ringde när han vann V75,prisläget var ju ett annat då...
Det jag menade var att ingen frågade,en del säger ju att dom får bud hela tiden,allra helst när hästen är som bäst.Men det kanske bara ska låta...

jag fick bud på min då han var som bäst, men han ligger så varmt om hjärtat att det spelade ingen roll hur hägt dom bjudit då....alla hästar kommer ju inte in i hjärtat på så sätt, även om dom är bra....min hoppade rakt in direkt när han föddes....jag har ju haft en del uppfödningar efter det och nu är det treåringen som kommer efter i hjärterummet...visst, jag gillar väl alla mina hästar men inte på det viset...

Sök på google "travsport + Malta", där finns en del intressant information

hmm, malta.....låter som ett alternativ för min uppstudsiga tonåring! Hade någon ringt igår och frågat så hade jag nog betalat transporten dit själv!!

Nu har jag själv inga travare kvar..men brorsan har sin hos Veijo.
Han startar på LD på Fredag..sista starten för allergiska Veijo (katastrof för ÅBy! enl mig) sen går han till Björn..

MEN jag skulle aldrig sälja min häst till Malta!
Aldrig o jag skulle bli hemskt ledsen om brorsan gjorde så med sin!

Min fd arbetsgivare hade flera travare, däribland en äldre snabblopps-räv.
Pga ålderdom gjorde de sig av med alla hästar och de var mkt måna om vart hästarna skulle hamna.
spec den gamla (10 år) som de själva hade fött upp o låg dem så varmt om hjärtat.
Det var en tjej som köpte den gamla, hon skulle ha honom som en trygg lärohäst till ungtupparna o kanske göra någon start för skoj skull..men annars skulle han få gå som pensionär hemma hos henne livet ut.
Kanske var det tack vare miljöombytet som den gamle levde upp o började gå som tåget..
Han som bara skulle startas för skoj skull drog plötsligt in en del pengar och tjejen som nu ägde honom kunde inte stå emot ett bud från Malta när hästen föll för åldersstrecket.
Då när hans liv som pensionär skulle börja fick han inleda en ny karriär på Malta!!
Det gamla paret jag arbetade hos blev alldeles förtvivlade när de läste under rubriken exporterade hästar i ronden...

De visste vad som KAN vänta i Malta..och även om han fick god omvårdnad så tyckte de att han var värd ett liv som pensionär!!

Så deras lärdom blev att aldrig sälja en äldre häst hur bra den nya ägaren än verkar vara..ett leasing/fodervärds-avtal hade varit bättre.

Glömmer aldrig deras ledsna ansikten när de fick reda på vart deras kelgris hade tagit vägen...

Japp, Veijo ska lägga ner, allt stallfolk är uppsagda och jobbar fram tills den siste november... tråkit!!

Och malteser vill ha äldre, rutinerade hästar med mycket pengar på sig, då de kan tävla i högsta klassen direkt om det har en del cash på kontot. Min kelgris såldes dit i vintras, det var inte kul.....
Han tävlar nu i högsta klassen på Malta, och gör visserligen jättebra ifrån sig, men jag hade gjort allt för att få honom tillbaka! :(

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 874
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 123
Senast: Vallmo
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 021
Senast: sandrafors
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 935
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V